Mi tesz közzé egy rövid tervezési története az eredeti Twingo projekt indult a Renault a 1980-as években a W-60 nevet és fejlesztett irányítása alatt Patrick Le Quément, amíg a hivatalos debütáló 1992-ben és a kereskedelmi bevezetése 1993-ban.
A W60 Concept Marcello Gandini (1986)
Az első oldali ablakban van egy Diablo-szerű kialakítás
Az eredete Twingo nyúlik vissza az 1980-as években, amikor a Renault elkezdte kialakítani kisbuszt utódja az R4 modell, az eredetileg 1961-ben.
Az VBG (járművel Bas de Gamme) projekt számos koncepció járműveket hoztak létre (Z 1981-1983, x49-ben 1981-82, 1983-84, és az X44 x45-ben 1984-1985).
A nehéz feladat volt, hogy egy autót értékesített kevesebb, mint a jelenlegi belépő szintű modelleket (R5, SuperCinq, Clio), nem versenyezni ezekkel is, és hozd vissza pénzt a cég.
Egy bizonyos ponton a fejlesztési projekt - neve W-60 - letartóztatták.
1987-ben elnöke, Raymond Lévy úgy döntött, hogy újraindítja a projekt megváltoztatása a kódnév "X-06", és bízzák az irányt Patrick Le Quément - aki most csatlakozott a Renault - egy apró, 3,5 milliárd frank ($ 700,000,000) költségvetést.
Patrick Le Quément kapott a két 1:01 léptékű modell alakult a volt W-60 projekt, az egyik által tervezett Gaston Juchet a tema, a másik által tervezett Marcello Gandini.
Kezdettől Patrick Quément szilárdan hittek a koncepció: közben a következő hónapokban ő fejlesztette ki az ötlet a kompakt egyterűek jármű (sikerét követően az Espace), amelynek külső és belső stílusa kellett gondosan kidolgozott, hogy ez egy sikeres ikon és Nem egy egyszerű "szállító".
Ő adta ezt a feladatot, hogy Jean-Pierre Ploué (külső) és Gérard Gauvbry (belső), de ő maga úgy döntött, az általános arányok, a kerekek a sarkoknál a kocsi, a nagy első pálya - nagyobb, mint a Clio az egyik - és a "Froggy" arcát.
A végleges terv volt, fagyasztott 1988-ban, de akkor is, ha Raymond Lévy megtalálta tökéletes, az autó emelte ellentmondásos megjegyzéseket a vállalaton belül.
Azt mondják, hogy egy csalódott Patrick Le Quément jegyzéket küldött az ő elnöke: "A legnagyobb kockázatot nem vállal semmilyen kockázatot, és kérem, hogy szavazzanak ösztönös tervezési ellen extinctive marketing" is olvasni. Levy válasza ez volt: "Egyetértek." (Forrás: "Kérem, tetszik nekem" - Fast Company, Issue 89, 2004).
Október 5.-én 1992 Twingo avatták az 1992-es Mondial de l'Automobile Párizsban volt, és azonnali siker, a 2240 fenntartással formák alá.
Között az eredeti funkciók az autó volt a középen elhelyezett műszerfal, a láthatatlan színek és a moduláris belső tér a csúszó hátsó ülés, ami lehet mozgatni, hogy vagy növelni boot térben vagy hátsó lábtér.
A "Twingo" volt a neve kombinációja a "Twist", "Swing" és a "Tango", és tegye a hangsúlyt a szórakoztató és aktív jellege az autó.
Bevezetése óta 1993-ban, a Twingo ment three restylings 1998-ban, 2000-ben és 2004-ben és már eladott több mint 2,4 millió darabot.
Az egyik fő inspirációt az eredeti Twingo projekt úgy tűnik, hogy a Beszkidek 106 prototípust fejlesztett a lengyel MSZÁ és ellenőrzött kutatóközpont BOSMAL helyettesíti a 126p termelt MSZÁ növények mellett a Fiat licenc.
A Beskid 106 hozta létre a tervező által vezetett csapat mérnök Wieslaw Wiatrak. A végleges tervek (1981-1982), az első prototípus elkészült 1983-ban.
A legeredetibb jellemzője volt az áramvonalas test a monovolume alakja. Azt tervezték, Krzysztof Meissner, a Varsói Képzőművészeti Akadémián, és ment kiterjedt szélcsatorna vizsgálatok azt eredményezte, hogy nagyon alacsony légellenállási együtthatója 0,29.
Politikai és gazdasági okokból megakadályozták sorozatgyártás. A kormány illetékesei elrendelte mind a hét prototípusok meg kell semmisíteni. A mérnökök engedelmeskedett nekik, és ma a Beszkidek lehet megtekinteni a múzeum Technology a varsói Pałac Kultury i Nauki.
A regény monospace test szabadalmaztatott, de BOSMAL nem volt alap a kiterjesztése a szabadalom. Amikor Renault elindította a Twingo, több mint 10 évvel később, a lengyel szabadalmi már lejárt. A hasonlóság a Twingo okozta a Beszkidek 106 kell becenevén a "lengyel Twingo".
További információk a Beskid 106 prototípus, látogasson el AutoHistories.com .
Twingo története Mérföldkövek | Dátum |
Kereskedelmi Launch Franciaországban | Április 1993 |
2. Twingo Collection | Október 1994 |
Twingo Easy (kézi sebességváltó nélkü | Szeptember 1994 |
3. Twingo Collection | Szeptember 1996 |
Twingo'Matic (3 sebességes automata váltó) | Szeptember 1996 |
Új benzines D7F 1,2 60 LE | Szeptember 1996 |
Gyártása 1.000.000-én Twingo | Július 1997 |
Elindítása Twingo 2 (4. Collection) | Szeptember 1998 |
Indítsa el az Új Twingo (5. Collection) | Szeptember 2000 |
Új benzines 1.2 16V 75 LE | December 2000 |
Termelés a 2.000.000-én Twingo | Június 2002 |
Twingo Új gyűjtemény | Szeptember 2002 |
Az Új Twingo számos | Szeptember 2004 |
(Forrás: Renault)