TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

 

Szerelési leírások> Tippek

 

Szerezz be egy torx csavarhúzó készletet! :D

 

A francik a Twingót szinte csak és kizárólag ilyen csavarokkal látták el.

 

Ha a motortérben dolgozol, vagy az elektromos rendszerrel van nézeteltérésed, akkor az akksi negatívját mindig kapd le!

 

Szinte mindent levédtek biztosítékkal, de jobb félni, mint megijedni... Ha pl. a vízpumpán dolgozol, és a jeladó vezetéke valahogy hozzáér a pumpához, akkor zárlat keletkezik. Az akksiról a negatív (test) a karosszériába van vezetve, így az mindenhol ott van. A külön vezetékek pedig a pozitívot viszik.

 

A műanyag részekre nagyon vigyázz!

 

Eszméletlenül rossz anyagból vannak, főleg ha az autó az első, ’93-as kiadásból való. Az elöregedett műanyag patentok hamar megpattannak, és egy csomó kis akármit már utángyártottban sem lehet kapni.

Szerelési leírások > Utastér > A visszajelző tömb ki-, és visszaszerelése, izzócsere

 

A visszajelző tömb szétszerelése odafigyelést igényel, mert a kis fekete lap, amin a jelek látszanak, festett. Így ha megkarcolod, akkor a karc is világítani fog, elég csúnya lehet. Ezért körömmel célszerű a csavartakaró lapocskákat lepattintani. Másrészt a nyák-lap is sérülékeny, a forrasztgatása meg eléggé pepecselős.

 

Szerszámszükséglet:

 

> T20-as torx csavarhúzó

 

Kiszerelés:

 

Vedd le az akksi negatív kábelét.

Vedd ki a műanyag csavartakarókat a visszajelző két sarkából (a kivételkor óvatosan, mert a fekete lap könnyen karcolódik, és elég csúnya lesz). Körömmel nyúlj be alá, és a kormány irányába pattintsd ki (1. kép).

Csavard ki a 2 db. T20-as csavart.

Először a kormány felé húzd a visszajelzőt, ügyelve a vezetékekre, majd kicsit felfelé döntve húzd ki teljesen, hogy hozzáférj a hátoldalon lévő csatlakozóhoz.

A két piros pöcköt a csatlakozó két szélénél óvatosan feszítsd szét, hogy ki tudd húzni az aljzatból - zöld nyíl (2. kép).

A visszajelző szétszerelése a nyák-lap kivételével kezdődik. A piros nyilakkal jelzett pöcköket nyomd kifelé. Óvatosan a feszítéssel, hamar törik (2. kép)!

A sötétszürke burkolatot az oldalt elhelyezett kapcsok feszítésével tudod leszedni a nyáklapot tartó részről. Alátámasztást használj ott, ahol már szétpattintottad, mert visszaugrik (3. kép). A tömb mindkét oldala rögzített, a másik oldalon is el kell ezt játszani. :p

 

Az izzók cseréje hagyományos, ki kell tekerni őket a foglalatból.

 

Az izzók teljesítménye:

 

- Helyzetjelző: 2W

- Országúti: 1.2W

- Hátsóablak-páramentesítő: 1.2W

- Hátsó ködlámpa: 1.2W

- Index: 1.2W

- Kézifék behúzva/fékfolyadék-visszajelző: 1.2W

- Olajnyomás-visszajelző: 1.2W

- Vízhőfok-visszajelző: 1.2W

- Akkutöltés-visszajelző: 1.2W

 

Visszaszerelés:

 

Visszaszereléskor a kipattintgatott műanyagokat óvatosan kell összerakni, feszegetni, vagy erőltetve összenyomni nem szabad.

 

 

 

 

 

 

 

Szerelési leírások > Utastér > A szivargyújtó ki-, és beszerelése, a szivargyújtó izzójának cseréje

 

Szerszámszükséglet:

 

> T20-as torx csavarhúzó

 

Kiszerelés:

 

Vedd le az akksi negatív kábelét.

Vedd ki a hamutálat, majd csavard ki a keretet tartó 6 db. T20-as csavart (1. kép).

A keret jobb és bal oldalán egy-egy nagy műanyag pöcök van. Óvatosan pattintsd ki.

Ha kiemelted a keretet, akkor az egészet jobbra fordítva meglátod a szivargyújtó, és a háttérvilágítás izzójának a vezetékeit. Ezeket húzd ki, le.

 

Izzócsere:

 

A szivargyújtó oldalán a kis fekete, vagy sötétszürke borítást pattintsd le, úgy, hogy az izzó csatlakozása alul ne görbüljön meg. Ehhez az oldalához kell körömmel benyúlni, és kicsit kifelé feszíteni. Majd húzd le a borítást. (2. kép).

Alatta ott van az izzó, ezt a T20-as csavarhúzóval nyomd ki a foglalatból.

Nyomd be a helyére az új izzót, a csatlakozó pöcökre vigyázz, mert amikor az új égőt betolod, akkor az rendszerint kicsúszik (3. kép).

Rakd vissza a sötétítő burkolatot, és rakd vissza a vezetékeket.

 

Az izzó teljesítménye: 1.2W

 

Visszaszerelés:

 

A csavarok meghúzására figyelj! Ha nem húzod meg eléggé, akkor zörögni fog, ha nagyon meghúzod, akkor elpattan a keret. Érzéssel, amíg érezhetően úgy áll meg a csavar, hogy tart is. :D

 

 

Szerelési leírások > Utastér > A fűtéspanel izzójának cseréje

 

A fűtéspanelen csak az izzót lehet a műszerfal kiépítése nélkül kicserélni, magát a panelt szétbombázás nélkül, normálisan nem lehet kivenni.

 

Szerszámszükséglet:

 

> T20-as torx csavarhúzó

 

Kiszerelés:

 

Vedd ki a hamutálat, csavard ki a 6 db. T20-as csavart, majd vedd le a keretet.

Kapcsold szét a szivargyújtó és az izzó vezetékeit.

Tekerd el a levegő útját szabályzó gombot a „Csak a fejemre menjen!” állásig.

Csavard ki a fűtéspanel két oldalán a 2 db. T20-as csavart (1. kép).

Nyomd be a panelt, majd a kormány felé eső, alsó oldalát döntsd be, próbáld meg a jobb ajt



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 11
Tegnapi: 40
Heti: 121
Havi: 1 051
Össz.: 596 250

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési leírás
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »