Szerelési leírások> Tippek
● |
Szerezz be egy torx csavarhúzó készletet! :D
|
A francik a Twingót szinte csak és kizárólag ilyen csavarokkal látták el. |
● |
Ha a motortérben dolgozol, vagy az elektromos rendszerrel van nézeteltérésed, akkor az akksi negatívját mindig kapd le!
|
Szinte mindent levédtek biztosítékkal, de jobb félni, mint megijedni... Ha pl. a vízpumpán dolgozol, és a jeladó vezetéke valahogy hozzáér a pumpához, akkor zárlat keletkezik. Az akksiról a negatív (test) a karosszériába van vezetve, így az mindenhol ott van. A külön vezetékek pedig a pozitívot viszik. |
● |
A műanyag részekre nagyon vigyázz!
|
Eszméletlenül rossz anyagból vannak, főleg ha az autó az első, ’93-as kiadásból való. Az elöregedett műanyag patentok hamar megpattannak, és egy csomó kis akármit már utángyártottban sem lehet kapni. |
Szerelési leírások > Utastér > A visszajelző tömb ki-, és visszaszerelése, izzócsere
A visszajelző tömb szétszerelése odafigyelést igényel, mert a kis fekete lap, amin a jelek látszanak, festett. Így ha megkarcolod, akkor a karc is világítani fog, elég csúnya lehet. Ezért körömmel célszerű a csavartakaró lapocskákat lepattintani. Másrészt a nyák-lap is sérülékeny, a forrasztgatása meg eléggé pepecselős.
Szerszámszükséglet:
> T20-as torx csavarhúzó
Kiszerelés:
● Vedd le az akksi negatív kábelét. ● Vedd ki a műanyag csavartakarókat a visszajelző két sarkából (a kivételkor óvatosan, mert a fekete lap könnyen karcolódik, és elég csúnya lesz). Körömmel nyúlj be alá, és a kormány irányába pattintsd ki (1. kép). ● Csavard ki a 2 db. T20-as csavart. ● Először a kormány felé húzd a visszajelzőt, ügyelve a vezetékekre, majd kicsit felfelé döntve húzd ki teljesen, hogy hozzáférj a hátoldalon lévő csatlakozóhoz. ● A két piros pöcköt a csatlakozó két szélénél óvatosan feszítsd szét, hogy ki tudd húzni az aljzatból - zöld nyíl (2. kép). ● A visszajelző szétszerelése a nyák-lap kivételével kezdődik. A piros nyilakkal jelzett pöcköket nyomd kifelé. Óvatosan a feszítéssel, hamar törik (2. kép)! ● A sötétszürke burkolatot az oldalt elhelyezett kapcsok feszítésével tudod leszedni a nyáklapot tartó részről. Alátámasztást használj ott, ahol már szétpattintottad, mert visszaugrik (3. kép). A tömb mindkét oldala rögzített, a másik oldalon is el kell ezt játszani. :p
Az izzók cseréje hagyományos, ki kell tekerni őket a foglalatból.
Az izzók teljesítménye:
- Helyzetjelző: 2W - Országúti: 1.2W - Hátsóablak-páramentesítő: 1.2W - Hátsó ködlámpa: 1.2W - Index: 1.2W - Kézifék behúzva/fékfolyadék-visszajelző: 1.2W - Olajnyomás-visszajelző: 1.2W - Vízhőfok-visszajelző: 1.2W - Akkutöltés-visszajelző: 1.2W
Visszaszerelés:
Visszaszereléskor a kipattintgatott műanyagokat óvatosan kell összerakni, feszegetni, vagy erőltetve összenyomni nem szabad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerelési leírások > Utastér > A szivargyújtó ki-, és beszerelése, a szivargyújtó izzójának cseréje
Szerszámszükséglet:
> T20-as torx csavarhúzó
Kiszerelés:
● Vedd le az akksi negatív kábelét. ● Vedd ki a hamutálat, majd csavard ki a keretet tartó 6 db. T20-as csavart (1. kép). ● A keret jobb és bal oldalán egy-egy nagy műanyag pöcök van. Óvatosan pattintsd ki. ● Ha kiemelted a keretet, akkor az egészet jobbra fordítva meglátod a szivargyújtó, és a háttérvilágítás izzójának a vezetékeit. Ezeket húzd ki, le.
Izzócsere:
● A szivargyújtó oldalán a kis fekete, vagy sötétszürke borítást pattintsd le, úgy, hogy az izzó csatlakozása alul ne görbüljön meg. Ehhez az oldalához kell körömmel benyúlni, és kicsit kifelé feszíteni. Majd húzd le a borítást. (2. kép). ● Alatta ott van az izzó, ezt a T20-as csavarhúzóval nyomd ki a foglalatból. ● Nyomd be a helyére az új izzót, a csatlakozó pöcökre vigyázz, mert amikor az új égőt betolod, akkor az rendszerint kicsúszik (3. kép). ● Rakd vissza a sötétítő burkolatot, és rakd vissza a vezetékeket.
Az izzó teljesítménye: 1.2W
Visszaszerelés:
● A csavarok meghúzására figyelj! Ha nem húzod meg eléggé, akkor zörögni fog, ha nagyon meghúzod, akkor elpattan a keret. Érzéssel, amíg érezhetően úgy áll meg a csavar, hogy tart is. :D |
|
|
|
|
Szerelési leírások > Utastér > A fűtéspanel izzójának cseréje
A fűtéspanelen csak az izzót lehet a műszerfal kiépítése nélkül kicserélni, magát a panelt szétbombázás nélkül, normálisan nem lehet kivenni.
Szerszámszükséglet:
> T20-as torx csavarhúzó
Kiszerelés:
● Vedd ki a hamutálat, csavard ki a 6 db. T20-as csavart, majd vedd le a keretet. ● Kapcsold szét a szivargyújtó és az izzó vezetékeit. ● Tekerd el a levegő útját szabályzó gombot a „Csak a fejemre menjen!” állásig. ● Csavard ki a fűtéspanel két oldalán a 2 db. T20-as csavart (1. kép). ● Nyomd be a panelt, majd a kormány felé eső, alsó oldalát döntsd be, próbáld meg a jobb ajt |