Kipufogó oldali tuning
Mint ahogy autónk levegő beszívó rendszerét, úgy a kipufogó oldalt is érdemes megnyitni, hogy a gázáramlás kifele is könnyedebb legyen. Ez általában sportos hangot, nyomaték és LE növekedést eredményez.
Egy dologra érdemes odafigyelni! Ha nagyon megnyitjuk a kipufogó rendszert, akkor az autó csak magas fordulaton fog húzni! Ha nem akarjuk széthajtani az autónkat, akkor némi fojtást hagyjunk meg!
Formás Twingo fenék...:)
Díszvégből is van ám választék!
Sportkipufogó dob – Legegyszerűbb, és első lépésként javasolható módosítás a gyári hátsó kipufogódob lecserélése egy teljesen nyitott un. átfolyó, vagy 1-2 kamrás változatra. A gyári a sok-sok követelménynek megfelelve csendes és fojtott, tele kamrákkal, járatokkal, ahol a kipufogógáz lelassul, és szinte hangtalanul távozik. Ez persze érezhetően visszafogja autónkat.
Aki szereti a sportos hangot, és vágyik a többlet teljesítményre, annak nem kell kompromisszumot kötne. Viszont ha nem akarjuk felverni a családot a hajnali induláskor, akkor a hangerő / teljesítmény rátát eltolhatjuk a számunkra megfelelő irányba.
Sokféle sportdob létezik, különféle hanggal, átmérővel, más-más mennyiségű csillapítóanyaggal. Egyszóval mindenki megtalálhatja a számára ideális változatot.
Középdob kivétel - A középső kipufogódob szerepe az autóknál nem más, mint a további hangtompítás. Twingonál ez átfolyó rendszerű. Perforált átmenő csöve körül öblös kamra található, ami rendesen ki van tömve hangcsillapító anyaggal. Ha valaki nincs megelégedve autója hangerejével a sportdob felszerelése után, akkor nyugodtan vetesse ki a középdobot. Helyére rozsdamentes, vagy saválló csövet érdemes betoldani. Pár dB hangerő és néhány század LE növekedés érhető el vele. Talán érezhető... Viszont sok kicsi sokra megy!!!
Csőcsere - Hardcore tuningolók nem érik be sportdob cseréjével! Érdemes az egész kipufogó rendszer méretét megnövelve új, saválló, vagy rozsdamentes csőrendszert építeni az autó alá. 1.2 literes autókon maximálisan 50mm-es átmérő javasolt. Jótékony hatását ismerjük, viszont ez már erősen hangnövelő hatású. Sportos, már-már vad versenyautó feelinget varázsol.
Sport katalizátor - A katalizátorok szerepe a gépkocsiknál, hogy az elégetett üzemanyagból fennmaradó kipufogó gázokat újrahevítve tovább csökkentsék a bennük lévő káros anyagok kibocsátását. Ezen emissziós követelményeknek megfelelve juthatunk hozzá a zöldkártyához.
A katalizátor talán az egyik legnagyobb visszafogó erő a kipufogó rendszerben. Ezt a fojtást teljesen nem szabad megszüntetni, mert Twingonk két lambda szondával rendelkezik. Az első a katalizátor előtt helyezkedik el, a második pedig mögötte. Ha a két jeladó túl nagy eltérést érzékel a gázokban (pl. a katalizátor eltávolítása után), akkor felgyullad az elektromos hibajelző lámpánk, és talán zavar is keletkezhet a rendszerben.
A sport katalizátorok viszont "szűrnek", pont annyira, hogy ne legyen zavar a "mátrix-ban" :), ráadásul használatuk során mérhető lóerők hada ad szárnyakat az autónkat!!! Twingonk így nemcsak hogy élénkebben reagál a gázadásokra, de nyomatékosabb is lesz, és magasabb fordulaton elég rendesen meglódul!
Gyári katalizátor sűrű méhsejt szerkezete