Chip tuning
Mivel Twingonk "korszerű" konstrukciónak nevezhető, nyilvánvaló, hogy motorját elektronika vezérli. Ez az egység felel mindenért, ami azért szükséges, hogy az autó haladni, gyorsítani tudjon - viszont nem mindegy, hogy milyen ütemben végzi ezt!
A gyári paraméterekkel az autó sokféle követelménynek megfelel, úgy, mint fogyasztás, gyorsulás, káros anyag emisszió, stb. Ezeket az értékeket tologatni tudjuk, persze a többi rovására. Mit jelent ez tulajdonképpen? Csupán arról van szó, hogy valamilyen formában befolyásoljuk az autó elektronikáját, persze legtöbbszörazért, hogy teljesítmény többlethez jussunk.
Chip Tuning Box - Az EPROM égetéssel kapcsolatban sokaknak vannak aggályai! Mert mi van, ha nem sikerül? Előfordulhat, hogy a zöldkártyát nem kaphatja meg az autó ezután, csak maximum egy kis pénzes rásegítéssel. Az autó csak magas fordulaton fog húzni, a gyári állapot visszaállítása pedig sajnos szintén nem ingyenes művelet.
Mindenre van megoldás! Csupán egyszeri befektetéssel, próba garanciával, egy szabadon konfigurálható, bármikor könnyedén kivehető un. tuningbox-hoz juthatunk. A készülék egy megfelelő jeladóra kötve azonnal elkezdi végezni a dolgát. Semmilyen kártékony hatása nincs, sem az elektronikára, sem a motorra! Nem kell rajta semmit konfigurálni. Tulajdonképpen visszatermeli az árát! Kisebb gázadásnál és ráadásul alacsony fordulaton is jobban teljesít a motor. Külföldön ezeket nem a teljesítmény növekedéssel reklámozzák, hanem a motor élettartamának többszörösére növekedésével. Nem kell pörgetni, huzatni, nem fogja a tulajdonos széthajtani az autóját. 15-20%-os LE többletet ígér a gyártó / forgalmazó cég. Egy gyári kipufogóval, direktszűrővel és tuningbox-al ellátott 16V-s Twingonál padon mérve 75LE-ről 90LE-re módosult a teljesítmény. 1300-as fordulattól nagyköbcentis diesel autókhoz fogható nyomaték tolja előre a kasznit! 2000-es és 3000-es fordulatnál is japán Hondás hátbavágós érzés fogja el az embert. 4000 fölé sokkal nem érdemes huzatni, efölött ugyanis a kipufogóban lévő fojtások nagyon visszafogják a Twingot. Viszont egy 50mm-es átmérőjű rendszerrel és sportkatalizátorral tiltásig pörgetjük az autót, és érdemes is! Főleg, ha az életünk függ tőle, pl. verseny egy 1.6 16V-s márkatárs Megane-al szemben. Volt már rá példa! ;)
A teljesítménynövekedés nem kétséges. Ha folyamatosan padlógázon használjuk az autónkat, akkor természetesen többet eszik. Benzin nélkül nincs teljesítmény! Viszont ha ugyanolyan tempóban vezetünk, mint ahogy azt a tuningbox használata előtt tettük, akkor bizony észrevehetően kevesebb lesz a fogyasztásunk!