TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

Chip tuning

Mivel Twingonk "korszerű" konstrukciónak nevezhető, nyilvánvaló, hogy motorját elektronika vezérli. Ez az egység felel mindenért, ami azért szükséges, hogy az autó haladni, gyorsítani tudjon - viszont nem mindegy, hogy milyen ütemben végzi ezt!  
A gyári paraméterekkel az autó sokféle követelménynek megfelel, úgy, mint fogyasztás, gyorsulás, káros anyag emisszió, stb. Ezeket az értékeket tologatni tudjuk, persze a többi rovására. Mit jelent ez tulajdonképpen? Csupán arról van szó, hogy valamilyen formában befolyásoljuk az autó elektronikáját, persze legtöbbszörazért, hogy teljesítmény többlethez jussunk.

Chip tuning (EPROM égetéssel) - A motorvezérlő elektronika konfigurálásának legelterjedtebb módja magának a chip (EPROM) adatainak a módosítása és újraégetése. Ezzel az eljárással egy kvázi másoknak bevált programmal felülírják a gyárit. Ennek az előnye tulajdonképpen a hátrányává is válhat. Az üzemanyag befecskendezéstől kezdve a gyújtás idején keresztül, akár egészen a gyújtás szögéig mindent állíthatnak a "szakemberek". Sajnos nagyon kevés hazánkban a szakavatott tuning-guru. Ha egy-két érték rossz irányba csúszik el, akkor a beavatkozás után a fogyasztás növekedése mellett még teljesítmény csökkenést!!! is mérhetünk. Túl sok a negatív tapasztalat, de senki se keseredjen el, mindenkinek segítünk megtalálni a megbízható szakembert.  
Viszont! Ha minden jól sikerül, akkor örülhetünk. A teljesítmény növekedése mellett elérhetjük azt is, hogy kevesebbszer kelljen a kútra járnunk. Ugyanis ha jól optimalizálják a computert, akkor már kisebb gázadásnál is jobban reagál a motor. Magyarul: "Nem kell annyira nyomni neki, hogy haladjunk." :)

Chip Tuning Box - Az EPROM égetéssel kapcsolatban sokaknak vannak aggályai! Mert mi van, ha nem sikerül? Előfordulhat, hogy a zöldkártyát nem kaphatja meg az autó ezután, csak maximum egy kis pénzes rásegítéssel. Az autó csak magas fordulaton fog húzni, a gyári állapot visszaállítása pedig sajnos szintén nem ingyenes művelet. 
Mindenre van megoldás! Csupán egyszeri befektetéssel, próba garanciával, egy szabadon konfigurálható, bármikor könnyedén kivehető un. tuningbox-hoz juthatunk. A készülék egy megfelelő jeladóra kötve azonnal elkezdi végezni a dolgát. Semmilyen kártékony hatása nincs, sem az elektronikára, sem a motorra! Nem kell rajta semmit konfigurálni. Tulajdonképpen visszatermeli az árát! Kisebb gázadásnál és ráadásul alacsony fordulaton is jobban teljesít a motor. Külföldön ezeket nem a teljesítmény növekedéssel reklámozzák, hanem a motor élettartamának többszörösére növekedésével. Nem kell pörgetni, huzatni, nem fogja a tulajdonos széthajtani az autóját. 15-20%-os LE többletet ígér a gyártó / forgalmazó cég. Egy gyári kipufogóval, direktszűrővel és tuningbox-al ellátott 16V-s Twingonál padon mérve 75LE-ről 90LE-re módosult a teljesítmény. 1300-as fordulattól nagyköbcentis diesel autókhoz fogható nyomaték tolja előre a kasznit! 2000-es és 3000-es fordulatnál is japán Hondás hátbavágós érzés fogja el az embert. 4000 fölé sokkal nem érdemes huzatni, efölött ugyanis a kipufogóban lévő fojtások nagyon visszafogják a Twingot. Viszont egy 50mm-es átmérőjű rendszerrel és sportkatalizátorral tiltásig pörgetjük az autót, és érdemes is! Főleg, ha az életünk függ tőle, pl. verseny egy 1.6 16V-s márkatárs Megane-al szemben. Volt már rá példa! ;) 
A teljesítménynövekedés nem kétséges. Ha folyamatosan padlógázon használjuk az autónkat, akkor természetesen többet eszik. Benzin nélkül nincs teljesítmény! Viszont ha ugyanolyan tempóban vezetünk, mint ahogy azt a tuningbox használata előtt tettük, akkor bizony észrevehetően kevesebb lesz a fogyasztásunk!

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 15
Heti: 179
Havi: 965
Össz.: 597 320

Látogatottság növelés
Oldal: Chip tuning
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »