"Magyarország... Kátyúország... A futóműtuningolók legfőbb ellensége. "
A futóműtuning már régen is a túlméretezett kerekeknél kezdődött, mind átmérőben, mind szélességben, ez azonban rossz gondolkodásmód...
Ha nagyban eltérünk a gyári méretektől, elveszítjük a komfortérzetet, autónk pattog az úthibákon, sőt, veszélybe sodorhatjuk az egyes futóműalkatrészek épségét is. Persze előnye is van a feszes futóműnek! Ha jó minőségű aszfalton szaggatunk, akkor nem billeg annyira a kis Twingo feneke, és a kanyarstabilitásunk egy "versenyautóéhoz" közelít majd.
Lássuk a részleteket!
Sportfutómű - Ha extra nagyméretű kereket szeretnénk felrakni ültetett Twingonkra, nem árt a lengéscsillapítók rugózását csillapítani valamilyen módon. Ha erre nem kerül sor, akkor az átlagosnál nagyobb súllyal leterhelt autó gumiabroncsa menet közben könnyen beleérhet a felette ívelő doblemezbe. Egyaránt káros szenvedélye ez a futóműnek, és a guminak is.
Mindezen kellemetlenségek elkerülése végett 2 lehetőségünk maradt:
- Lengéscsillapítóinkat felkeményítetthetjük, ezáltal kisebb lesz a rugózás.
- Vásárolhatunk komplett sport futóművet is. Ez általában tartalmaz két pár ültetőrugót. és egy pár sport lengéscsillapítót. Mindenféleképpen az autó típusának megfelelő szettet vásároljunk!
Létezik olyan változat is, amelynek gátlói állítható keménységűek. Hasznos lehet!