TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

 

Szerelési leírások > Karosszéria > Az első fényszórók ki-, és visszaszerelése

 

A fényszórók kiszerelése az egyik legegyszerűbb mutatvány. Nem állítódik el, semmi baja nem lesz - hacsak le nem esik. :D

 

Szerszámszükséglet:

 

> 10-es csillag-, vagy dugókulcs

 

Kiszerelés:

 

● Vedd le a fényszóró hátsó fekete védőburkolatát (ha van még neki olyanja :p ).

● A védőburkolat aljánál van egy kis rés, ahová a vezeték be van tuszakolva - elvileg. Onnan szabadítsd ki a kábelköteget (1. kép).

● Húzd le a főfényszóró izzó csatlakozóját.

● Húzd ki a foglalatánál fogva a helyzetjelző lámpát.

● Vedd ki a fényszóró füleiből a 3 db. 10-es fejű csavart egy csillag-, vagy dugókulccsal (2. kép).

 Húzd ki óvatosan a fényszórót, majd az indexlámpa csatlakozóján a biztonsági pöcök kioldása után húzd le a csatlakozót (3. kép).

 

Visszaszerelés:

 

A visszaszerelésnél semmilyen plusz meló nincs, csak a kiszerelés fordítottját kell megcsinálni.

 

 

 

 

Szerelési leírások > Karosszéria > A hátsólámpák ki-, és visszaszerelése

 

 

 

A hátsólámpák kiszerelése sem bonyolult, a nehezítő tényező egyedül a csatlakozó. Az elég furán jön le. :p

 

Szerszámszükséglet:

 

10-es csillagkulcs

 

Kiszerelés:

 

● Vedd le a csomagtér felől a 2 db. 10-es rögzítőanyát (1. kép).

● Fogd meg a lámpatestet, és húzd ki a karosszériából, de ne rántsd meg, mert a vezetékek még hátra vannak.

● A csatlakozót kifelé kell kihúzni a lámpából, a pöcök oldása után (2. kép).

 

Visszaszerelés:

 

A visszaszerelésnél semmilyen plusz meló nincs, csak a kiszerelés fordítottját kell megcsinálni.

 

 

 

Szerelési leírások > Karosszéria > Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása

 

 

A lökhárítók levétele nem nagy kunszt, a legkönnyebb szerelések egyike. A hézagokra sem kell figyelni a le-, és visszaszerelésnél, mivel azokat máshol kell állítani. A hézagolás az utolsó bekezdésben olvasható.

 

Szerszámszükséglet:

 

T40-es torx csavarhúzó

13-as csillag-, vagy dugókulcs

17-es csillag-, vagy dugókulcs

Lapos csavarhúzó, feszegetéshez

 

Az első lökhárító levétele:

 

● Vedd ki a motortér tető alatti 2 db., a lökhárító oldalainál az 1-1 db., az alsó 2 db., és az 1 db., rendszámtábla mögötti központi csavart (1. kép). Az oldalsó csavarok T40-esek, a többiről nem tudok nyilatkozni, mert nekem az alsó merevítés csavarjai nincsenek meg, ill. a két motortér tető alatti csavar ki van másra cserélve. A nem torx csavarok gondolom 13-assal, a központi pedig 17-es csillag-, vagy dugókulccsal jönnek ki.

● Emeld le a lökhárítót, de figyelj az oldalsó rögzítéseknél, azok be szoktak akadni.

 

Visszaszerelés:

 

● Az oldalsó rögzítéseknél van oldalanként 1-1 műanyag pöcök. Azok zaj ellen vannak, mindig nézd meg, hogy a helyükön vannak-e.

● Visszaszereléskor először az oldalsó csavarokat tekerd be, majd utána a többit.

 

A hátsó lökhárító levétele:

 

● A csavarhúzóval nyúlj be a rendszámtábla világítás búrája alá, és pattintsd ki a helyéről.

● Óvatosan húzd ki az egészet, és az aljánál lévő csatlakozót vedd le róla. A csatlakozón az oldalsó kis pöcköt ki kell feszíteni, hogy szét tudd húzni (2. kép).

● A csomagtér ajtó alatt csavard ki a 2 db. T40-es csavart, majd a 2 db. oldalsó, ugyancsak T40-est, és a 2 db. alsó 13-as anyát (3. kép).

● Emeld le a lökhárítót, és ennél is figyelj az oldalára, ő is akadós. :p

 

Visszaszerelés:

 

● Az oldalsó rögzítéseknél van oldalanként 1-1 műanyag pöcök. Azok zaj ellen vannak, mindig nézd meg, hogy a helyükön vannak-e.

● Visszaszereléskor először az oldalsó csavarokat tekerd be, majd utána a többit.

 

Hézagolás:

 

Csak az első lökhárító hézagjait lehet állítani, és csak az oldalsókat. A hátsó felfüggesztése forrasztott, állítani egyáltalán nem lehet. :p

 

● Oldd meg, de ne csavard ki teljesen a 13-as fejű csavart egy csillag-, vagy dugókulccsal (4. kép).

● Játszani kell vele, ha sikerült beállítani a 10 ± 2 mm-t (felrakott lökhárítónál kell mérni, a karosszéria, és a műanyag peremei között - 4. kép), akkor húzd meg erősen a csavart, és kész is van.

 

 

 

 

Szerelési leírások > Karosszéria > A mellső sárhányók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása

 

 

A sárhányókat időnként érdemes - évente egyszer - levenni és kipucolni, az alsó részük rohadásra hajlamos. A feladat nem bonyolult, a hézagolás egy kicsit pepecs, de az sem vészes. Egy dolog idegesít csak, hogy a tükörrel is bénázni kell a levételhez. :p A hézagok beállítása az utolsó fejezetben olvasható.

 

Szerszámszükséglet:

 

> T20-as torx csavarhúzó

> T40-es torx csavazhúzó

> 10-es csillag-, vagy dugókulcs

> 13-as csillag-, vagy dugókulcs

> Lapos csavarhúzó - feszegetéshez

 

Leszerelés:

 

● Vedd le az első lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).

● Vedd le az adott oldalon a külső visszapillantót (lásd: A külső visszapillantóklevétele, visszaszerelése).

● Pattintsd ki az oldalvillogót egy lapos csavarhúzóval. Egy kis rés van a fekete keret, és a sárga műanyag közt, oda dugd be.

● Kösd szét a villogó vezetékét.

● A lökhárítónak két oldalt van egy-egy állítható tartóalkatrésze, ezekbe kell az oldalsó csavarokat betekerni. Van rajtuk oldalanként egy-egy 13-as csavar, ezt vedd ki az aktuális oldalon (1. kép). A tartóvasat és a csavart párosítsd a levétel után. A műanyag, rezgés elleni betétre is vigyázz, ne vesszen el (1. kép)!

● A sárhányó alsó csavarjait (2. kép) vedd ki. Az egyikhez egy 13-as csillag-, vagy dugókulcsot, a másikhoz - ha jól tudom - egy T20-as csavarhúzót használj. Az utóbbi torx csavar nekem mindkét oldalon hiányzik.

● Ne menj onnan messzire, a sárhányót el kell választani a műanyag doblemeztől(3. kép)T20-as csavarhúzóval tudsz rajta segíteni. Tipp: a kormányt tekerd el teljesen az adott oldal felé, így a csavarhoz könnyen hozzáférsz.

● Csavard ki a visszapillantó alatti T20-as csavart.

● A motortérben találsz oldalanként 2-2 db. 10-es csavart (4. kép). Ezeket szedd ki egy csillag-, vagy dugókulccsal (utóbbival könnyebb).

● Vedd le a sárhányót. Ha valahol (általában alul) akad, akkor ne tépd le, a szorulásnál óvatosan mozgasd ide-oda.

 

Visszaszerelés:

 

● Még mielőtt visszarakod a sárhányót, olvasd el a lentebbi bekezdésben a „Sárhányó-ajtó közötti hézagot”. A visszaszerelés a levétel fordítottja.

 

Hézagolás:

 

Több hézagra kell odafigyelni. A sárhányó-első lökhárítóa sárhányó-motortér tető; és a sárhányó-ajtó közöttire. Az utóbbi beállítása attól is függ, hogy az ajtónak a mostani sárhányó-hézagoláskor helyesek-e az elemek közti távolsága. :p :D Akkor először ezt nézzük meg:

 

Sárhányó-ajtó közötti hézag:

 

Az ajtó hézagjait csak a zsanérok elmozdításával lehet állítani, tehát a sárhányót ehhez le kell venni. Ugye ezzel megvagyunk, még per pillanat nincs a helyén. :) Az ajtók szerelési leírásában olvasd el az utolsó bekezdést: Az első ajtók levétele, visszarakása és a hézagok beállítása.

 

Sárhányó-motortér tető közötti hézag:

 

A hézag nagysága: 5 ± 2 mm

 

● Tegyük fel, hogy a motortér tető jó pozícióban van. :p A két elem közötti hézagot a sárhányó felső, 2 db. 10-es felerősítő csavarjaival lehet állítani.

● Lazítsd meg ezt a két csavart, majd a sárhányó felső részébe belekapaszkodva azt húzd kintebb, vagy nyomd beljebb a pontos hézag eléréséhez.

● Húzd meg a csavarokat, de még ne erősen.

● A motortér tetőt egy-egy hézagállítási kísérlet után sajnos le kell teljesen zárni, csak így tudsz pontosan mérni.

● Ha a hézag az előírt adat között van, akkor húzd meg erősen a sárhányó 2 db. felső felerősítő csavarját.

 

Sárhányó-első lökhárító közötti hézag:

 

Ennek a két elemnek a beállítását a Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása alatt írtam le, az utolsó bekezdésben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 113
Heti: 159
Havi: 945
Össz.: 597 300

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési leírás karosszeria
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »