Szerelési leírások > Karosszéria > Az első fényszórók ki-, és visszaszerelése
A fényszórók kiszerelése az egyik legegyszerűbb mutatvány. Nem állítódik el, semmi baja nem lesz - hacsak le nem esik. :D
Szerszámszükséglet:
> 10-es csillag-, vagy dugókulcs
Kiszerelés:
● Vedd le a fényszóró hátsó fekete védőburkolatát (ha van még neki olyanja :p ). ● A védőburkolat aljánál van egy kis rés, ahová a vezeték be van tuszakolva - elvileg. Onnan szabadítsd ki a kábelköteget (1. kép). ● Húzd le a főfényszóró izzó csatlakozóját. ● Húzd ki a foglalatánál fogva a helyzetjelző lámpát. ● Vedd ki a fényszóró füleiből a 3 db. 10-es fejű csavart egy csillag-, vagy dugókulccsal (2. kép). ● Húzd ki óvatosan a fényszórót, majd az indexlámpa csatlakozóján a biztonsági pöcök kioldása után húzd le a csatlakozót (3. kép).
Visszaszerelés:
A visszaszerelésnél semmilyen plusz meló nincs, csak a kiszerelés fordítottját kell megcsinálni. |
|
|
|
|
Szerelési leírások > Karosszéria > A hátsólámpák ki-, és visszaszerelése
A hátsólámpák kiszerelése sem bonyolult, a nehezítő tényező egyedül a csatlakozó. Az elég furán jön le. :p
Szerszámszükséglet:
> 10-es csillagkulcs
Kiszerelés:
● Vedd le a csomagtér felől a 2 db. 10-es rögzítőanyát (1. kép). ● Fogd meg a lámpatestet, és húzd ki a karosszériából, de ne rántsd meg, mert a vezetékek még hátra vannak. ● A csatlakozót kifelé kell kihúzni a lámpából, a pöcök oldása után (2. kép).
Visszaszerelés:
A visszaszerelésnél semmilyen plusz meló nincs, csak a kiszerelés fordítottját kell megcsinálni. |
|
|
Szerelési leírások > Karosszéria > Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása
A lökhárítók levétele nem nagy kunszt, a legkönnyebb szerelések egyike. A hézagokra sem kell figyelni a le-, és visszaszerelésnél, mivel azokat máshol kell állítani. A hézagolás az utolsó bekezdésben olvasható.
Szerszámszükséglet:
> T40-es torx csavarhúzó > 13-as csillag-, vagy dugókulcs > 17-es csillag-, vagy dugókulcs > Lapos csavarhúzó, feszegetéshez
Az első lökhárító levétele:
● Vedd ki a motortér tető alatti 2 db., a lökhárító oldalainál az 1-1 db., az alsó 2 db., és az 1 db., rendszámtábla mögötti központi csavart (1. kép). Az oldalsó csavarok T40-esek, a többiről nem tudok nyilatkozni, mert nekem az alsó merevítés csavarjai nincsenek meg, ill. a két motortér tető alatti csavar ki van másra cserélve. A nem torx csavarok gondolom 13-assal, a központi pedig 17-es csillag-, vagy dugókulccsal jönnek ki. ● Emeld le a lökhárítót, de figyelj az oldalsó rögzítéseknél, azok be szoktak akadni.
Visszaszerelés:
● Az oldalsó rögzítéseknél van oldalanként 1-1 műanyag pöcök. Azok zaj ellen vannak, mindig nézd meg, hogy a helyükön vannak-e. ● Visszaszereléskor először az oldalsó csavarokat tekerd be, majd utána a többit.
A hátsó lökhárító levétele:
● A csavarhúzóval nyúlj be a rendszámtábla világítás búrája alá, és pattintsd ki a helyéről. ● Óvatosan húzd ki az egészet, és az aljánál lévő csatlakozót vedd le róla. A csatlakozón az oldalsó kis pöcköt ki kell feszíteni, hogy szét tudd húzni (2. kép). ● A csomagtér ajtó alatt csavard ki a 2 db. T40-es csavart, majd a 2 db. oldalsó, ugyancsak T40-est, és a 2 db. alsó 13-as anyát (3. kép). ● Emeld le a lökhárítót, és ennél is figyelj az oldalára, ő is akadós. :p
Visszaszerelés:
● Az oldalsó rögzítéseknél van oldalanként 1-1 műanyag pöcök. Azok zaj ellen vannak, mindig nézd meg, hogy a helyükön vannak-e. ● Visszaszereléskor először az oldalsó csavarokat tekerd be, majd utána a többit.
Hézagolás:
Csak az első lökhárító hézagjait lehet állítani, és csak az oldalsókat. A hátsó felfüggesztése forrasztott, állítani egyáltalán nem lehet. :p
● Oldd meg, de ne csavard ki teljesen a 13-as fejű csavart egy csillag-, vagy dugókulccsal (4. kép). ● Játszani kell vele, ha sikerült beállítani a 10 ± 2 mm-t (felrakott lökhárítónál kell mérni, a karosszéria, és a műanyag peremei között - 4. kép), akkor húzd meg erősen a csavart, és kész is van. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Szerelési leírások > Karosszéria > A mellső sárhányók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása
A sárhányókat időnként érdemes - évente egyszer - levenni és kipucolni, az alsó részük rohadásra hajlamos. A feladat nem bonyolult, a hézagolás egy kicsit pepecs, de az sem vészes. Egy dolog idegesít csak, hogy a tükörrel is bénázni kell a levételhez. :p A hézagok beállítása az utolsó fejezetben olvasható.
Szerszámszükséglet:
> T20-as torx csavarhúzó > T40-es torx csavazhúzó > 10-es csillag-, vagy dugókulcs > 13-as csillag-, vagy dugókulcs > Lapos csavarhúzó - feszegetéshez
Leszerelés:
● Vedd le az első lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása). ● Vedd le az adott oldalon a külső visszapillantót (lásd: A külső visszapillantóklevétele, visszaszerelése). ● Pattintsd ki az oldalvillogót egy lapos csavarhúzóval. Egy kis rés van a fekete keret, és a sárga műanyag közt, oda dugd be. ● Kösd szét a villogó vezetékét. ● A lökhárítónak két oldalt van egy-egy állítható tartóalkatrésze, ezekbe kell az oldalsó csavarokat betekerni. Van rajtuk oldalanként egy-egy 13-as csavar, ezt vedd ki az aktuális oldalon (1. kép). A tartóvasat és a csavart párosítsd a levétel után. A műanyag, rezgés elleni betétre is vigyázz, ne vesszen el (1. kép)! ● A sárhányó alsó csavarjait (2. kép) vedd ki. Az egyikhez egy 13-as csillag-, vagy dugókulcsot, a másikhoz - ha jól tudom - egy T20-as csavarhúzót használj. Az utóbbi torx csavar nekem mindkét oldalon hiányzik. ● Ne menj onnan messzire, a sárhányót el kell választani a műanyag doblemeztől(3. kép). T20-as csavarhúzóval tudsz rajta segíteni. Tipp: a kormányt tekerd el teljesen az adott oldal felé, így a csavarhoz könnyen hozzáférsz. ● Csavard ki a visszapillantó alatti T20-as csavart. ● A motortérben találsz oldalanként 2-2 db. 10-es csavart (4. kép). Ezeket szedd ki egy csillag-, vagy dugókulccsal (utóbbival könnyebb). ● Vedd le a sárhányót. Ha valahol (általában alul) akad, akkor ne tépd le, a szorulásnál óvatosan mozgasd ide-oda.
Visszaszerelés:
● Még mielőtt visszarakod a sárhányót, olvasd el a lentebbi bekezdésben a „Sárhányó-ajtó közötti hézagot”. A visszaszerelés a levétel fordítottja.
Hézagolás:
Több hézagra kell odafigyelni. A sárhányó-első lökhárító; a sárhányó-motortér tető; és a sárhányó-ajtó közöttire. Az utóbbi beállítása attól is függ, hogy az ajtónak a mostani sárhányó-hézagoláskor helyesek-e az elemek közti távolsága. :p :D Akkor először ezt nézzük meg:
Sárhányó-ajtó közötti hézag:
Az ajtó hézagjait csak a zsanérok elmozdításával lehet állítani, tehát a sárhányót ehhez le kell venni. Ugye ezzel megvagyunk, még per pillanat nincs a helyén. :) Az ajtók szerelési leírásában olvasd el az utolsó bekezdést: Az első ajtók levétele, visszarakása és a hézagok beállítása.
Sárhányó-motortér tető közötti hézag:
A hézag nagysága: 5 ± 2 mm
● Tegyük fel, hogy a motortér tető jó pozícióban van. :p A két elem közötti hézagot a sárhányó felső, 2 db. 10-es felerősítő csavarjaival lehet állítani. ● Lazítsd meg ezt a két csavart, majd a sárhányó felső részébe belekapaszkodva azt húzd kintebb, vagy nyomd beljebb a pontos hézag eléréséhez. ● Húzd meg a csavarokat, de még ne erősen. ● A motortér tetőt egy-egy hézagállítási kísérlet után sajnos le kell teljesen zárni, csak így tudsz pontosan mérni. ● Ha a hézag az előírt adat között van, akkor húzd meg erősen a sárhányó 2 db. felső felerősítő csavarját.
Sárhányó-első lökhárító közötti hézag:
Ennek a két elemnek a beállítását a Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása alatt írtam le, az utolsó bekezdésben. |
|
|
|
|
|
|
|
|