Az első Twingo-lelet 1986-ból származik. A W60 kódjelű prototípus a Renault VBG-projektjének (Véhicule Bas de Gamme, Belépő Szintű Jármű) terméke volt. A tanulmánnyal a gyártó az R4-es szellemi utódját próbálta megalkotni: legyen a kisautó olcsó, kicsi, praktikus. 1988-ban Raymond Lévy, a Renault új vezére kicsit átrajzoltatta a terveket, és elkészült az X60-as, ami már hasonlít a későbbi Twingóra.
1992 október ötödikén, a Párizsi Mondial Auto Show-n lépett először közönség elé a Twingo. Az újszerű koncepció, a vigyori arc és a bohókás színvilág azonnali sikert aratott, még ott helyben az autókiállításon 2240 Twingót rendeltek meg a gyártól. 1993 áprilisában kezdték meg hivatalosan is az értékesítést. Az első változat kizárólag a C3G kódjelű, 1239 köbcentis, 55 lovas négyhengeressel volt kapható, extrákat nem lehetett hozzá rendelni. Kárpótlásul a vásárlók a metálvörös és a fekete mellett öt további hülye nevű szín, a korálpiros, az indiai sárga, tengerentúli kék, korianderzöld és ködszürke közül választhattak. Még ebben az évben megerősítették a Twingo oldalütközés-védelmét, hátsó ablaktörlőt is kapott, és Spanyolországban extraként már lehetett hozzá kérni légkondit. '93 végére 125 000 Twingo kelt el. 1994-ben újabb színeket kevertek ki a Twingóhoz (yanoszöld, veronai metálzöld, stb.), apróbb változtatásokat eszközöltek a kabinban, megjelent az automata kuplungos Easy-változat, és opciós elektromos csomagot (villanyablak, centrálzár) is kreáltak. Megjelent a hátsó ülés nélküli teher-Twingo. 1995-ben a kisautó légkondival vagy ennek alternatívájaként vászontetővel egészült ki, '96-ban a még kuszább színvilágú Twingo Benetton borzasztotta el a konzervatívokat. Ez év júliusában újult meg először igazán a kisautó. A D7F jelű motor 90 köbcentivel kevesebből öt lóerővel többet produkált. Egészen hülye nevű új színeket kutyultak neki, és megjelent az automata váltós Twingo Matic. Változó felszereltségű limitált szériák kerültek a különböző piacokra: Grease, Seventie, Elite, Jungle, Velvet, Sari. 1997 június 30-án elkészült az egymilliomodik Twingo. '98-tól Twingo2 néven fut a modell: radikális külső változtatást eszközöltek az autón, egybeolvasztották a fényszórót az irányjelzőkkel. A fontosabb dolgok bent találhatók: teljesen átalakult a beltér, a Twingo megkapta a Clio üléseit; a bent ülők egészségét légzsák és erősebb, biztonságosabb kasztni óvja. Megjelent az elektromosan nyíló üvegtető. Októberben Initiale néven Párizsban bemutatkozott a bőrüléses luxus-Twingo. 2000-től Twingo3 a Twingo, innentől a nyugat-európai piacon mindben ABS kattog 14 colosra nőttek a felnik, jelentősen kibővült az alapfelszereltségi lista - és átlátszóvá vált a fényszóróbura. Decemberben bemutatkozott a 16 szelepes motor, a D4F, 75 lóerővel. 2001 áprilisában Quickshift 5 néven új robotizált váltó váltja le (hehe) az Easy-t és a Maticot. 2007-ig gyártották a Twingot a 2002-es formájában, után jött az új... (Forrás:Totalcar)