Szerelési leírások > Kipufogórendszer > A hátsó dob levétele, javítása, visszaszerelése
A dob levételével nincs különösebb gond, igaz, játszani kell vele, amikor leszedi az ember. Nem jön le könnyen… Viszont a visszarakásnál már nagyon résen kell lenni, hogy a szorítógyűrűt hogyan rakja vissza az ember. Ha egy kicsit is rossz helyen van, akkor az elkalapálja a fékvezetéket a hídon, ha jobban meg van pakolva a kocsi.
Szerszámszükséglet:
> T40-es torx csavarhúzó > 13-as csillagkulcs > Csiszolóbetét fúróba, gömb, vagy kúp alakú (a javításhoz)
Levétel:
● Vedd le a hátsó lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása). ● Vedd le a szorítógyűrűt a dob és a cső illesztésénél. 2 db. 13-as anyát kell keresned. ● Vedd le a 2 db. gumirögzítőt a dob elejéről, és tartsd a dobot erősen, ne nagyon húzza le a csövet. ● Csavard ide-oda a dobot óvatosan, hogy leváljon a csőről.
Visszaszerelés:
● Passzintsd össze a dobot, és a csövet. ● Rakd fel a 2 db. gumi rögzítést a dobra, és a karosszériára. ● Rakd fel a szorítógyűrűt és tekerd rá a csavarokat, de még ne húzd meg őket. ● A szorítógyűrűt nem mindegy, hogy hogyan rakod fel. A csavaroknak az autó padlója felé kell nézniük, tehát felfelé. Különben elkalapálhatják a jobb hátsó fék vezetékét. ● Nézd meg, hogy a dob vízszintes-e (1. kép). Ha igen, akkor ● Húzd meg a szorítógyűrű anyáit, erősen. ● Rakd vissza a hátsó lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).
A dob javítása:
A dob javítása nem nehéz dolog, lehet kapni autósboltokban, de hipermarketekben is bandázs szalagot. Viszont ezt csak akkor tudod jól, és eredményesen használni, ha a lyuk nem túl nagy, és nincs körberohadva az egész, a lyuk jópár centis környékén. Ha kb. 5x5-ösnél nagyobb, vagy az alakja nem teszi alkalmassá arra, hogy szalaggal legyen megfoltozva, akkor vagy cserélni kell a dobot, vagy forrasztani. A forrasztás pöcsölős, és nem veszélytelen…
Bandázs szalaggal:
● Takarítsd meg a dobot vízzel, és valamilyen jól dörzsölő szivaccsal. ● Fogd be a fúróba a gömb alakú csiszolóbetétet, és addig tágítsd a lyukat, amíg mindenhol fémtiszta nem lesz a pereme. Ha a lyuk kicsi, vagy nem csiszolható gömb alakú betéttel, akkor használj kúpos fejűt (2. kép). ● A lyuk körül, a dobot is csiszold meg kb. 0.5-1 centi széles sávban. ● A bandázs szalaghoz adnak egy alufólia-szerű, de annál vastagabb lapot, abból vágj le egy akkora csíkot, ami bőven befedi a lyukat, és a pár mm-es környékét. ● Ha van otthon sziloplaszt, vagy más szilikon alapú tömítőanyag, akkor a lyuk köré nyomhatsz belőle egy csíkot, és erre rakd az alu lapot (a szilikon -60ºC és +300 ºC között bírja a strapát, így oda használhatod tömítésként. Nem muszáj). ● Jól simítsd rá a lapot. ● Nedvesítsd be egy kicsit a szalagot, de ne hajtsd még ki! ● Amikor a szalag megpuhult (kb. egy perc), akkor tekerd rá az alu lapra úgy, hogy a folt elé, és utána is kerüljön a szalagból. A bandázst szorosan kell feltekerni, de ne erővel húzd. Kézzel simítsd el. ● Ha feltekerted, akkor jön a drót. 2, vagy több helyen tegyél rá rögzítést. Ha nem lenne elég az, amit a csomagban adtak, akkor a sima kerti kötöző is jó (3. kép). ● Rakd ki a napra, és amikor már teljesen száraz, akkor rakd vissza a dobot. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|