TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

 

Szerelési leírások > Kipufogórendszer > A hátsó dob levétele, javítása, visszaszerelése

 

A dob levételével nincs különösebb gond, igaz, játszani kell vele, amikor leszedi az ember. Nem jön le könnyen… Viszont a visszarakásnál már nagyon résen kell lenni, hogy a szorítógyűrűt hogyan rakja vissza az ember. Ha egy kicsit is rossz helyen van, akkor az elkalapálja a fékvezetéket a hídon, ha jobban meg van pakolva a kocsi.

 

Szerszámszükséglet:

 

T40-es torx csavarhúzó

13-as csillagkulcs

Csiszolóbetét fúróba, gömb, vagy kúp alakú (a javításhoz)

 

Levétel:

 

● Vedd le a hátsó lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).

● Vedd le a szorítógyűrűt a dob és a cső illesztésénél. 2 db. 13-as anyát kell keresned.

● Vedd le a 2 db. gumirögzítőt a dob elejéről, és tartsd a dobot erősen, ne nagyon húzza le a csövet.

● Csavard ide-oda a dobot óvatosan, hogy leváljon a csőről.

 

Visszaszerelés:

 

● Passzintsd össze a dobot, és a csövet.

● Rakd fel a 2 db. gumi rögzítést a dobra, és a karosszériára.

● Rakd fel a szorítógyűrűt és tekerd rá a csavarokat, de még ne húzd meg őket.

● A szorítógyűrűt nem mindegy, hogy hogyan rakod fel. A csavaroknak az autó padlója felé kell nézniük, tehát felfelé. Különben elkalapálhatják a jobb hátsó fék vezetékét.

● Nézd meg, hogy a dob vízszintes-e (1. kép). Ha igen, akkor

● Húzd meg a szorítógyűrű anyáit, erősen.

● Rakd vissza a hátsó lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).

 

A dob javítása:

 

A dob javítása nem nehéz dolog, lehet kapni autósboltokban, de hipermarketekben is bandázs szalagot. Viszont ezt csak akkor tudod jól, és eredményesen használni, ha a lyuk nem túl nagy, és nincs körberohadva az egész, a lyuk jópár centis környékén. Ha kb. 5x5-ösnél nagyobb, vagy az alakja nem teszi alkalmassá arra, hogy szalaggal legyen megfoltozva, akkor vagy cserélni kell a dobot, vagy forrasztani. A forrasztás pöcsölős, és nem veszélytelen…

 

Bandázs szalaggal:

 

● Takarítsd meg a dobot vízzel, és valamilyen jól dörzsölő szivaccsal.

● Fogd be a fúróba a gömb alakú csiszolóbetétet, és addig tágítsd a lyukat, amíg mindenhol fémtiszta nem lesz a pereme. Ha a lyuk kicsi, vagy nem csiszolható gömb alakú betéttel, akkor használj kúpos fejűt (2. kép).

● A lyuk körül, a dobot is csiszold meg kb. 0.5-1 centi széles sávban.

● A bandázs szalaghoz adnak egy alufólia-szerű, de annál vastagabb lapot, abból vágj le egy akkora csíkot, ami bőven befedi a lyukat, és a pár mm-es környékét.

● Ha van otthon sziloplaszt, vagy más szilikon alapú tömítőanyag, akkor a lyuk köré nyomhatsz belőle egy csíkot, és erre rakd az alu lapot (a szilikon -60ºC és +300 ºC között bírja a strapát, így oda használhatod tömítésként. Nem muszáj).

● Jól simítsd rá a lapot.

● Nedvesítsd be egy kicsit a szalagot, de ne hajtsd még ki!

● Amikor a szalag megpuhult (kb. egy perc), akkor tekerd rá az alu lapra úgy, hogy a folt elé, és utána is kerüljön a szalagból. A bandázst szorosan kell feltekerni, de ne erővel húzd. Kézzel simítsd el.

● Ha feltekerted, akkor jön a drót. 2, vagy több helyen tegyél rá rögzítést. Ha nem lenne elég az, amit a csomagban adtak, akkor a sima kerti kötöző is jó (3. kép).

● Rakd ki a napra, és amikor már teljesen száraz, akkor rakd vissza a dobot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 61
Heti: 189
Havi: 686
Össz.: 597 041

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési leírás kipufogó
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »