TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

Szívóoldali tuning

"- Mi kell az égéshez?
- Levegő!
- A jobb égéshez?
- Mégtöbb levegő! :)"

A motor égésterébe bejuttatott levegő mennyiségét növelve teljesítménynövekedéshez juthatunk, a következő módszereket használva:

 

Direktszűrő - A legáltalánosabb módszer, hogy autónk több levegőt kapjon, a direktszűrő beszerelése. Ez nem más, mint egy általában kúp alakú nyitott levegőszűrő, mely sokkal nagyobb légáteresztő képességgel rendelkezik, mint a hagyományos, gyári műanyag házba zárt papír változatok.  
Több levegő egyenlő jobb égési hatásfok. Sokan találgatnak, hogy mit, miért, de egy biztos: a direktszűrővel már alacsonyabb fordulaton érezhető nyomaték növekedést érhetünk el, ami tovább fokozódik a magas tartományban.  
Előnye továbbá, hogy "örök" életű. Persze a fizikai behatások tönkretehetik. 
Anyaga nem más, mint szövet és fémhálós egyveleg. Ez önmagában kevés is lenne a megfelelő szűrési követelmények ellátásához, így speciálisan erre a célra kifejlesztett olajozó szettel tehetjük harcra késszé a direktszűrőt. A vékony, úgynevezett film réteg megakadályozza, hogy a szűrő falán keresztül por jusson a motorba, még a nagy szívóerő közben is. 
 
Viszont egy dolgot ne hagyjunk figyelmen kívül! A szűrőn az olajréteg egy idő után jól láthatóan elkoszolódik, ezzel elzárva a levegő útját. Autónk a gázadásra kevésbé fog reagálni, és a teljesítmény nemhogy nőne, hanem csökkeni fog!  
Néhány ezer km megtétele után nézzünk be a motorháztető alá, és ellenőrizzük a koszolódási szintet! Az általános tapasztalatok szerint 10.000 km megtételéig minimum 2-3 alkalommal érdemes direktszűrőnket kitisztítani. A száradási fázis után újra olajozzuk be vékonyan! 
Arról, hogy mivel és hogyan tegyük mindezt, megoszlanak a vélemények. Sokan a tuningboltokban is kapható, kb. 5000.- Ft-os mosó-, és olajozó készletet használják. A Clio kupás versenyzők és szerelőik javaslata ennél sokkal kedvezőbb árú megoldást kínál! 
Mosás - Mosogatószeres vízben, alaposan kiáztatva belőle a koszt. 
Olajozás - Általános olajozó spray használata. WD-40 és társai! 
 
A szűrő felszerelése nem okoz komoly bonyodalmat. 8, illetve 16V-s Twingonál ugyanaz a munka első fázisa, ez pedig a komplett légszűrőház kiszerelése, amit gyakorlatilag 2 csavar tart. Ezután 8V-snél a szűrőt a megmaradt gyári szívócsőre csatlakoztatva egy fém bilinccsel rögzítjük.16V-s motorú Twingonál más a helyzet. Szükségünk lesz egy téglalap alakú talppal és egy, a légszűrőnk bemenő nyílásával megegyező átmérőjű csővel rendelkező átalakító panelra. Ezt általában a "helyi" tuning-boltokban beszerezhetjük, de néhány kreatív karosszéria lakatos is legyártja se-perc alatt, talán olcsóbban is, mint amennyiért a gyári kapható. Ezt csatlakoztatva a szűrőház bemenetére azonnal felszerelhető a tuning kiegészítőnk!  
 
Általános alapszabály, hogy a szűrőnek hideg levegőt kell kapnia! Biztosan sokan éreztétek már, hogy az autótok jobban húz, élénkebb hűvös, párás időben! Ha viszont a motortér meleg levegőjét szívja be, akkor a hatásfoka a gyári alá romlik.  
A hideg menetszél (toló levegő) a megoldás!
Cold air intake rendszer! (lásd lejjebb!)

A beszerelés utáni próbakörnél ne lepődjük meg, hogy a beáramló levegőnek elég komoly karakterű, jó mély, öblös, sportkipufogóra emlékeztető hangja lesz! Ne aggódjon senki, csak akkor hallható, ha elborul az agyunk, és magasabb fordulaton, padlógázzal hajtjuk a Twingot. :)

8V-s Twingo motortere Direktszűrővel

 

16V-s Twingo motortere átalakítóval és direktszűrővel

Sport betétszűrő - A légszűrőházba helyezhető, mosható, gyári méretekkel rendelkező sport levegőszűrő. Működési elve, karbantartása megegyezik a direkt változattal, talán hatásfokban tér el tőle. A gyári szűrőház beszívó csövén kevesebb levegő áramolhat be, így hatásfoka és a szívóhangja kisebb, viszont kevésbé koszolódik!

K&N gyári specifikus sport betétszűrő
Cold Air Intake - A sport légszűrők legfőbb ellensége a motortérben megrekedő forró levegő. Mint már korábban olvashattátok, nagy hőségben az autó sajnos nem úgy megy, ahogy kellene. Számos autóhoz létezik már olyan kiegészítő, mely hideg, oxigénben gazdag un. "toló" levegőt juttat a légszűrőhöz. Ez általában egy 50-80 cm-es specifikus csövezést jelent, melynek egyik szája az autó orrától juttatja el a levegőt a direktszűrőhöz. Létezik olyan változat is, amely a fordítva dolgozik! A szűrőt vezeti el olyan hővédett helyre, ahol menet közben sok-sok hideg levegő áramlik be. Nagyon sokat számít, higgyétek el! 
Viszont Twingohoz a legjobb tudomásom szerint nem kapható még ilyen gyári szett. Ebben az esetben egyszerű a dolgunk! Szükségünk lesz egy harmonikaszerűen nyújtható, és könnyen hajlítható alumínium gégecsőre. Ez általában 60-80mm átmérőjű, belül papír borítású, a falmerevség miatt. A csövet a hűtő alatt kivezethetjük az első lökhárító rései között, és a végét a direktszűrő felé irányíthatjuk. Rögzítését házilag, műanyag szorító bilincsekkel oldhatjuk meg: Home Made Cold Air Intake! Érezhető a különbség! Az autó megélénkül, szó szerint fellélegzik!  
Robi nevű klubtagunk Twingoján drasztikusabb átalakítást végzett: a motorháztetőt vágta ki, közvetlenül a szűrő előtt. Itt aztán tódul be a hideg tolólevegő! :)
Gyári Cold Air Intake
 
Homa Made Cold Air Intake

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 30
Tegnapi: 40
Heti: 140
Havi: 1 070
Össz.: 596 269

Látogatottság növelés
Oldal: Szívóoldali tuning
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »