TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

 

Szerelési leírások > Karosszéria > A tető-díszlécek levétele, visszarakása

 

A díszlécek levétele szivatós. Nem azért, mert nem jön le, hanem mert a tartó kapcsok, vagy mik eszméletlen hamar elpattannak, főleg akkor, ha az autó - mint esetemben is - már 16 éves, és ezek nem voltak cserélve.

 

Levétel:

 

● Akaszd ki az első szélvédőnél a díszléc elejét a gumírozás alól, majd valamivel támaszd meg, hogy ne ugorjon vissza.

● A hátsó részénél is el kell ezt játszani, a csomagtér ajtónál.

● Fogd meg a díszlécet elöl, és kezd el óvatosan húzni az autó eleje felé. Így elvileg lehúzod a kapcsokról.

● Ha nem akarsz vele szenvedni, akkor pattintsd le a kapcsokról a lécet, és vegyél új kapcsokat (1. kép, nyilak).

 

Visszaszerelés:

 

Visszarakásnál figyelj, hogy a léc a megfelelő oldalra kerüljön, és hogy a lécek végei a megfelelő helyen legyenek! A kapcsokat sem mindegy, hogy hogyan rakod vissza! Ahol a dupla műanyag rész van (2. kép), az kerül a fém tartólemez függőleges részére, majd a kapcsot el kell tolni előre, vagy hátra, hogy rögzítve legyen. A visszapattintás egyszerű: a kapocs fölé rakod a lécet úgy, hogy a fém sín a műanyag patentra ráfeküdjön, majd ököllel rádiktálod. :D

 

 

Szerelési leírások > Karosszéria > Az első ajtók levétele, visszarakása és a hézagok beállítása

 

Az első ajtók levétele elég hosszú idő, a hézagolással és a visszarakással együtt több óra is lehet. Egyébként nem egy nehéz dolog, csak a visszaszerelésnél kell marhára „precíznek” lenni.

Ha csak a hézagokat akarod beállítani, akkor nem kell az ajtót levenni, csak a csavarokat kell meglazítani. A beállításról az utolsó fejezetben van szó.

 

Szerszámszükséglet:

 

> T20-as torx csavarhúzó

> T40-es torx csavazhúzó

> 10-es csillag-, vagy dugókulcs

> 13-as csillag-, vagy dugókulcs

> Kombinált fogó

> Penge

> Lapos csavarhúzó - feszegetéshez

> WD-40, vagy fékolaj

 

Levétel:

 

● Vedd le az első lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).

● Vedd le az aktuális oldalon a külső visszapillantót (lásd: A külső visszapillantók levétele, visszaszerelése).

● Vedd le az aktuális oldalon a sárhányót (lásd: A mellső sárhányók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).

 

Az ajtó leemelése a zsanérok levétele nélkül:

 

Sajnos ezt még nem csináltam, amint lesz időm, megnézem, és leírom.

 

Ha az ajtót zsanérjaival együtt akarod levenni:

 

● A karosszériához rögzített ajtózsanér-felek 2-2 db. 13-as csavarját (1. kép) jól fújdd be WD-40-el, vagy folyass rájuk egy kevés fékolajat. Egy negyed órát hagy állni, hátha ennyi idő alatt old rajta valamit.

● Húzd le az ablakot, hogy meg tudd fogni az ajtót. Az ajtó rendesen be legyen csukva! Ha csak résnyire is nyitva van, úgy lekoccolja a fényezést, ha meg nyitva van teljesen, akkor le is szakad a pántról, ha nem tudod megtartani.

● 13-as csillag-, vagy dugókulccsal (villással ne!) oldd meg a karosszérián a csavarokat ilyen sorrendben:

- felső pánt alsó csavar,

- alsó pánt felső csavar

Most tartsd meg az ajtót, vagy kérj meg valakit, hogy tartsa meg, nagyjából az eredeti pozícióban.

- felső pánt felső csavar, és

- alsó pánt alsó csavar

● Ezekre a terhelés elosztása miatt volt szükség. Vedd ki a csavarokat.

● Nyisd ki az ajtót, és vedd le.

 

Visszaszerelés:

 

Visszarakáskor ugyanaz a helyzet, mint a levételkor, csak fordítva. A hézagokat be kell állítani, és azt a pöcköt, amibe az ajtó zárja bekattan. Erről lentebb. Ha a zsanér-csavarokat a levételkor nem bántottad, akkor a visszaszereléskor sem kell.

 

Hézagolás:

 

Az ajtók hézagolása eszméletlenül pöcsölős meló. Ugyanis 4 helyen kell mérni a hézagot, egy időben. Így akinek nincs sok türelme, az most ordítozni fog, vagy tovább lapoz. :D

 

● Az ajtó visszarakása előtt lazítsd meg az ajtózár pöckét a karosszérián (2. kép), de csak annyira, hogy magától ne másszon el, csak akkor, ha mozgatod.

● Jól takarítsd meg a karosszéria, és a zsanér azon részeit, amik majd egymáshoz fognak szorulni.

● Fújj/kenj a zsanér és a karosszéria közé WD-40-et/olajat.

● Kend meg a csavarokat, és azok meneteit a karosszériában.

● Rakd fel az ajtót úgy, hogy először nyitott állapotban betekered a csavarokat lazán, majd becsukod az ajtót. A zár pöckére vigyázz, annak még laza állapotban is a zárba kell bemennie! Az ajtót végig tartsd, vagy tartsa a segítőd.

● Most húzd meg a csavarokat akármilyen sorrendben, de csak annyira, hogy mozgatni tudd az ajtót.

● A helyes hézagok elérése végett húzd, told az ajtót, vagy emeld fel ill. engedd le. Ha szemre jó, akkor húzd meg a zsanér csavarjait erősen, de ne végleg! Csak annyira, hogy megtartsa magát az ajtó.

● Tolómérővel, vagy valami mással mérd le a hézagokat a képen bejelölt helyeken. Ha van segítség, akkor most nagyon jól fog jönni...

● Valószínű nem lesz elsőre pontos, így csak azt a zsanért oldd meg, amelyikhez a hézag közelebb van. Magyarázat:

 

Ha pl. a felső hézag nagy, akkor csak a felső zsanér csavarjait oldd, és az ajtót nyomd egy kicsit felfelé. Húzd vissza a csavarokat erővel, majd folyamatos tartás mellett óvatosan oldd meg egy kicsit az alsó zsanércsavarokat is, hogy a feszülés kiegyenlítődjön. Mérj megint. Ha az alsó hézag nem jó, akkor az alsót oldd, állíts, majd a felsőn engedd a csavarokat egy kicsit, hogy a feszülés megszűnjön. Ha az oldalsó hézagok nem jók, akkor ugyanezt kell csinálni azzal a különbséggel, ahogy nem fel, ill.le emeled/engeded az ajtót, hanem a nagyobb hézag irányába tolod/húzod - végülis le-fel emelgeted húzva, vagy tolva. :D A zsanérokat mindig tehermentesítsd a feszülés alól - közben stabilan kell tartani az ajtót -, és soha ne emeld gyorsan, vagy nagy erővel! Minden egyes állítás után az összes hézagot körbe kell mérni az ajtón!

Kicsit bonyolultnak tűnhet, de mivel senki sem gép, ezért szerintem nincs olyan ember, aki elsőre, pontosan visszarakja az ajtót, pont úgy mint a gyárban.

 

 

 

 

 Szerelési leírások > Karosszéria > A csomagtér ajtó levétele, visszarakása és a hézagokbeállítása

 

A csomagtér ajtó leszereléséhez  ha van valaki, aki segíteni tud.

 

Szerszámszükséglet:

 

> 13-as dugókulcs

> Lapos csavarhúzó feszegetéshez

 

Leszerelés:

 

● Húzd le a párátlanító vezetékeit a bal oldalon.

● Vedd le az ajtót tartó gázrugót az ajtóról. Ehhez a rugó fején lévő fém pöcköt pattintsd ki a csavarhúzóval (1. kép).

● Vedd ki az ajtó rögzítő-csavarjainak kis fekete kupakját mindkét oldalon, majd csavard ki az alattuk lévő 1-1 db. 13-as anyát (2. kép).

● A karosszéria és az ajtó zsanérjai közt lévő alátétekre vigyázz, ne vesszenek el!

 

Visszaszerelés:

 

A visszaszerelés a levétel fordítottja, a hézagok beállításával.

 

Hézagolás:

 

A hézagok nagysága (3. kép):

 

- Az ajtó és a tető között:

- Az ajtó, és a kocsi oldala között:

- Az ajtó és a lökhárító között:

 

● Ha az ajtót nem vetted le, akkor a felerősítő csavarok kupakjait vedd le, majd lazítsd meg az 1-1 db. 13-as anyát. Közben tartsd meg az ajtót. Az ajtót tartó gázrugót nem kell levenni.

● Mozgasd az egészet jobbra, balra, előre, vagy hátra, hogy a hézagot beállítsd. Sajnos nyitott csomagtér ajtónál elég pöcsölős a hézagok beállítása, mert még csak megközelítőleg sem tudod megmondani, hogy jól állítottad-e. Ehhez mindig le kell csukni az ajtót. Minden lecsukáskor ne felejtsd el erősen, de nem teljesen meghúzni a 2 db. 13-as anyát!

 

 

 

 

 

  

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 61
Tegnapi: 22
Heti: 188
Havi: 685
Össz.: 597 040

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési leírás karosszeria 1
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »