TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

 

Szerelési leírások > Hűtés-fűtés A vízpumpa szét-, ill. összeszerelése, jeladó, és tömítéscsere

 

A vízpumpa szétszerelése nem egy nehéz dolog, a tömítés kiszabása viszont már pepecselős...

 

Szerszámszükséglet:

 

> Cső(svéd)fogó (ha a gyári csőbilincsek lennének a csöveken)

> 7-es, vagy 8-as csillag-, vagy dugókulcs (ha normál csőbilincsek is vannak)

> 10-es csillag-, vagy dugókulcs

> 11-es csillag-, vagy dugókulcs (a leeresztő csavarjának)

> 17-es csillag, vagy villáskulcs

> Lapos csavarhúzó

> 8 mm-es lyukasztótüske

 

Tömítéscsere:

 

 Vedd le az akksi testkábelét.

 Ereszd le a fagyállót, de csak a pumpából (lásd: A rendszer leengedése, feltöltése, légtelenítése, ott a „Részleges kiürítés” bekezdés).

 Vedd le a vízpumpát (lásd: A vízpumpa levétele, visszaszerelése).

 Vedd ki egy 10-es csillag-, vagy dugókulccsal a pumpa csavarjait (1. kép). A szíjtárcsára figyelj, a szimmeringje hamar sérül, a tárcsánál fogva ne húzd szét a pumpafeleket.

 Szedd szét a pumpa két felét. Ha a tömítés már összeégett, akkor egy lapos, és széles csavarhúzóval segíts rajta. Óvatosan, a pumpa alumíniumból van, hamar sérül!

 Töltsd le innen a tömítés sablonját (1:1-hez, méretarányos), nyomtasd ki, és vágd körbe az új tömítést. A csavarok helyeit 8 mm-es lyukasztótüskével, és egy kalapáccsal üsd ki.

 Ha pasztát használsz, akkor a csavarok furatait nyomd körbe, a külső oldalt és a belsőt is! Az összeillesztés előtt várj 15 percet.

 Ha kivágtad a tömítést, akkor rakd rá az egyik félre, nézd meg, hogy a csavarok lyukai jó helyen vannak-e. Ha igen, akkor illeszd össze a pumpát.

 Húzd meg a csavarokat erősen, majd egy negyed óra múlva csavarj rajtuk még egy kicsit.

 

A jeladó cseréje:

 

 A jeladó cseréjéhez nem kell levenni a pumpát, nagyjából félliternyi vizet kell csak leengedni.

 Vedd le a jeladó vezetékét.

 A 17-es kulccsal csavard ki a jeladót.

 Csavard be az újat, és

 Rakd vissza a csatlakozót, ha a pumpát nem vetted le.

 Ha a pumpa nincs a hengerfejen, akkor rakd vissza (lásd: A vízpumpa levétele, visszaszerelése),

 A jeladó vezetékét tedd a helyére, és

 Töltsd fel a rendszert, majd lételeníts (lásd: A rendszer leengedése, feltöltése, légtelenítése).

 Ennyi. :)

 

Szerelési leírások > Hűtés-fűtés > A termosztát cseréje, tesztelése

 

 

Szerszámszükséglet:

 

> Cső(svéd)fogó (ha a gyári csőbilincsek lennének a csöveken)

> 7-es, vagy 8-as csillag-, vagy dugókulcs (ha normál csőbilincsek is vannak)

 

Kiszerelés:

 

 Engedd le a fagyállót a pumpából (lásd: A rendszer leengedése, feltöltése, légtelenítése, ott a „Részleges kiürítés” bekezdés).

 Vedd le a felső vízhűtő-csövet a pumpáról, de csak az első bilincset oldd meg (1. kép). A hűtőről nem kell feltétlen levenni a csövet, ha leveszed, akkor a hűtőből is le kell engedni egy kevés fagyállót.

 A termosztátot a második bilincs oldásával lazíthatod meg, utána a termosztátot húzd ki a csőből.

 

Tesztelés:

 

A termosztátot tök egyszerűen lehet tesztelni. Egy kis lábosba, vagy valamibe forralj vizet. Amikor a víz még hideg, akkor rakd bele! 83ºC-nál szépen lassan elkezd kinyílni a szelep. A teljes nyitást 101 ºC-on éri el - 7.5 mm.

Amikor kiveszed a csőből, és nyitva van akár csak résnyire is, akkor nem kell a teszt, visszakézből csere. :D Hideg motornál teljesen zárva kell lennie. Ha a forrásban lévő vízben nem nyílt ki, vagy nem nyílt ki teljesen, akkor a termosztátot ugyancsak cserélni kell.

 

Visszaszerelés:

 

Visszaszerelésnél ugyan az a meló, mint kiszerelésnél, csak fordítva. A termosztátnak a hőre táguló, hengerre emlékeztető része a csőből kifelé, a pumpa felé néz (2. kép), és a csőben ugyan oda kell visszarakni, ahol a kiszereléskor volt.

Szerelési leírások > Hűtés-fűtés A vízhűtő ki-, és visszaszerelése, javítása

 

 

A vízhűtő kivételekor nagyon figyelj a lamellákra! Ha azok benyomódnak, vagy megsérülnek, akkor nem lesz olyan hatékony a hűtés. Ha ezek a kis lemezek begörbültek volna, akkor egy lapos csavarhúzóval óvatosan görbítsd vissza őket az eredeti pozíciójukba.

 

Szerszámszükséglet:

 

> Cső(svéd)fogó (ha a gyári csőbilincsek lennének a csöveken)

> 7-es, vagy 8-as csillag-, vagy dugókulcs (ha normál csőbilincsek is vannak)

> 10-es csillag-, vagy dugókulcs

> 13-as csillag-, vagy dugókulcs

> Kis forrasztópáka (javításhoz)

> Cin (javításhoz)

 

Kiszerelés:

 

 Vedd le az első lökhárítót (lásd: Az első, és hátsó lökhárítók levétele, visszaszerelése és a hézagok beállítása).

 Engedd le a fagyállót a vízhűtőből, és a kiegyenlítő tartályból (lásd: A rendszer leengedése, feltöltése, légtelenítése, ott a „Részleges kiürítés” bekezdés).

 Vedd le a csöveket a hűtőről, majd

 Kapcsold szét a ventilátor csatlakozóját.

 Csavard ki a 4 db. 10-es csavart a ventilátor keretéből (a vízhűtő szélinél találod őket), majd vedd ki a ventillátort a kerettel együtt.

 Csavard le a 2 db. 13-as anyát a hűtő aljánál, és

 Akaszd ki a hűtőt a felső rögzítésből úgy, hogy a hűtő alját a motor felé döntöd, majd lehúzod.

 A vízhűtőt az autóból felfelé vedd ki.

 

Tesztelés:

 

Ha a vízhűtőn olyan apró lyukak vannak, amiknek a pontos helyét nem látod, akkor:

 

 Keríts egy akkora lavort, amibe a vízhűtő belefér. Én a kádba szoktam rakni, ott ki is tudom csapatni belőle a koszt, meg a bogármaradványokat. :p

 Dugaszold le 1-1 parafa dugóval, vagy mással a két vastag cső csonkját.

 A kiegyenlítő tartály csövének helyére húzz egy arra alkalmas átmérőjű slagot, majd

 Töltsd tele a lavort, és fektesd bele a hűtőt, hogy a víz teljesen ellepje.

 Fújj bele a slagba erősen, így az apró lyukakon elkezd bugyborékolni a levegő.

 Fordítsd meg a lavorban a hűtőt, és a másik oldalánál is fújj bele, hogy ott nincs-e lyuk.

 Ha a slagra rá tudsz rakni egy akkus kompresszort, vagy olyat, ami hálózatról is megy, akkor a tüdőd meg lehet kicsit kímélni. :D

 Karikázd be a lyuka(ka)t.

 

Javítás:

 

A vízhűtőn csak a kisebb lyukakat érdemes házilag javítani, a nagyobbakat javíttatni kell, vagy csere. Bontottan olcsóbb sokkal, és az átlag bontós bejelöli valahogy, hogy az az övé, az esetleges szivárgáskor, vagy cserekor tudja, hogy azt hoztad vissza, amit ő adott. Így ha nem jelöl, akkor kérdezz rá, hogy „Mi van, ha rossz?” Ha sajnálja, akkor hagyd ott gyorsan.

A forrasztáshoz kis forrasztópákát és cint használj, mert a nagyobb teljesítményű pákák megolvaszthatják az alumíniumot. Forrasztópáka és cin helyett használhatsz még szilikon alapú tömítőanyagot is. Ezzel 24 órát kell várni(legalábbis annyit érdemes, 12 óra alatt megköt) a használatig, hogy teljesen megszilárduljon.

 

 A lyukat, és a közvetlen környékét takarítsd meg egy fúróba fogott kúpos fejű csiszolóbetéttel, vagy smirglivel.

 Ha tiszta, akkor egy durvább csiszolóvászonnal húzd át azt a részt párszor, hogy a cin jól meg tudjon tapadni.

 A kis forrasztópákával olvassz a lyukra egy kevés cint.

 Ha megkötött, és teljesen kihűlt, akkor teszteld le a hűtőt megint.

 

Visszaszerelés:

 

Visszaszerelésnél ugyan az a meló, mint kiszerelésnél, csak fordítva.

 

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 60
Tegnapi: 26
Heti: 281
Havi: 878
Össz.: 604 628

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési leírás hűtés-fűtés 1
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »