Hibakeresés >A motor hibái
A motor hibái elég sokfelé tudnak mutatni... Szóval ha valami gond van, akkor nem minden esetben egyszerű az azonosítás. :(
●Nem indul a motor
-A behúzó-mágnes, és a gyújtáskapcsoló tesztelése.
●A motor indul, de nincs, vagy hamar elmegy az alapjárat.
●Az alapjárat túrázik, szabálytalan.
●Beindul nehezen, de kuplungoláskor leáll a motor.
●Alacsony fordulaton rángat.
●Nincs ereje a motornak.
Nem indul:
●Kiment a gyújtás előtti, 60A-es biztosíték. Nézd meg a motortéri biztosítéktáblát.
●Ha már a biztosítéktáblánal vagy, nézd meg a nagy, barna csatlakozót, hogy nem csúszott-e szét, vagy nem rohadtak-e el a saruk, vagy a vezetékek.
●Ha az rendben, akkor a gyújtáskapcsolóval lehet valami. Ha nem úgy forog, akad, akkor biztos. Ha a gyújtáskapcsoló rendben (a tesztelése lentebb), akkor:
●Az önindítóval valami gond van.
1) Ha a kulcs elfordításakor a motortérben fülelsz, és nem hallasz semmit, akkor:
- Lejött, vagy megtört az önindító behúzó-mágnesén a saru, vagy a vezeték.
A behúzó-mágnest, és a gyújtáskapcsolót így tudod tesztelni:
- Szerezz egy vastag réz vezetéket. 220V-os is jó.
- Kösd rá a behúzó-mágnes kis vezetékének a helyére.
- Tedd üresbe a sebváltót, a kézifék behúzva.
- Érintsd a vezetéket az akksi pozitív sarujához.
- Ha az indítómotor megforgatja a motort, akkor a gyújtáskapcsolónál kell keresni a hibát.
- Ha nem történik semmi, akkor bedöglött a behúzó-mágnes.
2) Ha a kulcs elfordításakor a motortérben fülelsz, és minden egyes indításkor kattanást hallasz, akkor a behúzó-mágnes jó, de:
- Kilazult az indítómotoron a vezeték.
- Elkopott az indítómotorban a kefe.
- Tönkrement az indítómotor tekercselése.
Ezek a hibák javíthatóak, az önindítót fel lehet újítani, nem kell újat venni.
●Ha az önindító jó, akkor a testkábelt nézd meg a karosszéria és a motor között. Ha laza, vagy sok rajta a zöld oxid, akkor vedd le, takarítsd meg (a csatlakozó felületeket is) és tedd vissza.
●Ha még mindig nem indul a motor, akkor valószínűleg az akksi lesz a ludas. Vagy zárlatos valamelyik cella, és így nincs zárva az áramkör, vagy teljesen lemerült.
A motor indul, de nincs, vagy hamar elmegy az alapjárat:
Túl hideg a motor. Indítás után kisebb gázfröccsök helyre teszik. Kapcsolj ki minden fogyasztót, és úgy indíts.
Nincs töltés - gyenge az akksi. Ha lassan, nyögve-nyelősen forgat az önindító, akkor tuti.
Elkoszolódott az alapjárati léptetőmotor feje.
Eltömődött a becskendező fúvóka.
Elkoszolódott a légszűrő.
Az alapjárati léptetőmotor a végét járja.
Túl dús keveréket csinál a motorvezérlő:
Megtört, vagy lejött a vezeték a motor bal oldalán a vízhőfok-jeladóról.
Bedöglött a vízhőfok-jeladó.
Rossz a lambda szonda.
Beállt valamelyik csapágy (vízpumpa, generátor, feszítőgörgő).
Megtört az egyik hengerben a dugattyúgyűrű (ritka).
Megrepedt a hengerpersely (ritka).
A forgattyústengelynek is lehet valamilyen hibája, de 400 000 km előtt, de még utána se szokott kijönni úgy, hogy visszafogja a motort. Ahhoz eléggé el kell kopnia.
Az alapjárat túrázik, szabálytalan:
Elkoszolódott az alapjárati léptetőmotor feje.
Probléma lehet a lambda szondával, vagy a motor bal oldalán a vízhőfok-jeladóval. Egyszer dús, máskor szegény keveréket állít össze a motorvezérlő.
Beindul nehezen, de kuplungoláskor leáll a motor:
Valami visszafojtja a motort. Vagy a vízpumpa, vagy a generátor, vagy a feszítőgörgő csapágya halt meg.