TWINGO

Minden Ami Twingo, Történelem, Alkatrész, Szerelés, Leírás,Tuning

Hibakeresés >A motor hibái

 

A motor hibái elég sokfelé tudnak mutatni... Szóval ha valami gond van, akkor nem minden esetben egyszerű az azonosítás. :(

 

Nem indul a motor

-A behúzó-mágnes, és a gyújtáskapcsoló tesztelése.

A motor indul, de nincs, vagy hamar elmegy az alapjárat.

Az alapjárat túrázik, szabálytalan.

Beindul nehezen, de kuplungoláskor leáll a motor.

Alacsony fordulaton rángat.

Nincs ereje a motornak.

 

 

 

Nem indul:

 

Kiment a gyújtás előtti, 60A-es biztosíték. Nézd meg a motortéri biztosítéktáblát.

Ha már a biztosítéktáblánal vagy, nézd meg a nagy, barna csatlakozót, hogy nem csúszott-e szét, vagy nem rohadtak-e el a saruk, vagy a vezetékek.

Ha az rendben, akkor a gyújtáskapcsolóval lehet valami. Ha nem úgy forog, akad, akkor biztos. Ha a gyújtáskapcsoló rendben (a tesztelése lentebb), akkor:

Az önindítóval valami gond van.

 

1) Ha a kulcs elfordításakor a motortérben fülelsz, és nem hallasz semmit, akkor:

- Lejött, vagy megtört az önindító behúzó-mágnesén a saru, vagy a vezeték.

 

A behúzó-mágnest, és a gyújtáskapcsolót így tudod tesztelni:

 

- Szerezz egy vastag réz vezetéket. 220V-os is jó.

- Kösd rá a behúzó-mágnes kis vezetékének a helyére.

- Tedd üresbe a sebváltót, a kézifék behúzva.

- Érintsd a vezetéket az akksi pozitív sarujához.

- Ha az indítómotor megforgatja a motort, akkor a gyújtáskapcsolónál kell keresni a hibát.

- Ha nem történik semmi, akkor bedöglött a behúzó-mágnes.

 

2) Ha a kulcs elfordításakor a motortérben fülelsz, és minden egyes indításkor kattanást hallasz, akkor a behúzó-mágnes jó, de:

- Kilazult az indítómotoron a vezeték.

- Elkopott az indítómotorban a kefe.

- Tönkrement az indítómotor tekercselése.

 

Ezek a hibák javíthatóak, az önindítót fel lehet újítani, nem kell újat venni.

 

Ha az önindító jó, akkor a testkábelt nézd meg a karosszéria és a motor között. Ha laza, vagy sok rajta a zöld oxid, akkor vedd le, takarítsd meg (a csatlakozó felületeket is) és tedd vissza.

Ha még mindig nem indul a motor, akkor valószínűleg az akksi lesz a ludas. Vagy zárlatos valamelyik cella, és így nincs zárva az áramkör, vagy teljesen lemerült.

 

 

A motor indul, de nincs, vagy hamar elmegy az alapjárat:

 

Túl hideg a motor. Indítás után kisebb gázfröccsök helyre teszik. Kapcsolj ki minden fogyasztót, és úgy indíts.

Nincs töltés - gyenge az akksi. Ha lassan, nyögve-nyelősen forgat az önindító, akkor tuti.

Elkoszolódott az alapjárati léptetőmotor feje.

Eltömődött a becskendező fúvóka.

Elkoszolódott a légszűrő.

Az alapjárati léptetőmotor a végét járja.

Túl dús keveréket csinál a motorvezérlő:

Megtört, vagy lejött a vezeték a motor bal oldalán a vízhőfok-jeladóról.

Bedöglött a vízhőfok-jeladó.

Rossz a lambda szonda.

Beállt valamelyik csapágy (vízpumpa, generátor, feszítőgörgő).

Megtört az egyik hengerben a dugattyúgyűrű (ritka).

Megrepedt a hengerpersely (ritka).

A forgattyústengelynek is lehet valamilyen hibája, de 400 000 km előtt, de még utána se szokott kijönni úgy, hogy visszafogja a motort. Ahhoz eléggé el kell kopnia.

 

 

Az alapjárat túrázik, szabálytalan:

 

Elkoszolódott az alapjárati léptetőmotor feje.

Probléma lehet a lambda szondával, vagy a motor bal oldalán a vízhőfok-jeladóval. Egyszer dús, máskor szegény keveréket állít össze a motorvezérlő.

 

 

Beindul nehezen, de kuplungoláskor leáll a motor:

 

Valami visszafojtja a motort. Vagy a vízpumpa, vagy a generátor, vagy a feszítőgörgő csapágya halt meg.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 50
Tegnapi: 26
Heti: 271
Havi: 868
Össz.: 604 618

Látogatottság növelés
Oldal: Hiba keresés motor
TWINGO - © 2008 - 2024 - twingo-bonto.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »