Szerelési leírások > Utastér > Az első ülések ki-, és beszerelése
Az első ülések kiszerelése elég pöcsölősre sikeredett, ugyanis 2 helyről kell azt a 4-4 csavart kiszedni... :p
Szerszámszükséglet:
> T40-es torx csavarhúzó > 13-as csillagkulcs, vagy dugókulcs
Kiszerelés:
● Az autóban: told előre az ülést, majd vedd ki az ajtóhoz közeli sínből a hátsó csavart. T40-es. ● Told hátra az ülést, most vedd ki az elsőt is. Ez is T40-es. ● Az autó alatt: a sebváltókarnál, és mögötte van 2-2 db. 13-as anya a lemezen(1. kép). Ezeket csavard ki (készülj föl lelkileg, hogy nem lesz egyszerű... :D Nincs rajta semmi védőborítás, így eléggé berozsdálhat, a levételnél véres verejtékezés is lehet, mint mellékhatás. :D ). Ha van akna (a vízóra akna erre tökéletes), az nagy segítség lesz. ● Vissza az utastérbe: Emeld ki az ülést.
Visszaszerelés:
● Visszaszerelésnél a sínek pontos helyzetére nagyon figyelj! Ha nem jól rakod vissza az üléseket, akkor nehezen lehet majd tologatni őket, akadni fognak. ● Az autó alatt: alsó lemezen lévő anyákat csavard be. Próbáld meg olyan helyzetben meghúzni őket, amilyenben eredetileg is voltak (az anyák „lenyomata” a lemezen elvileg látszik). Igazítsd meg őket, majd, ● Ha a helyükön vannak, akkor húzd meg teljesen az anyákat! ● Az utastérben: Csavard be a sínbe a csavarokat, de ezeket csak lazán. Ülj az ülésbe, és tologasd. Kicsit engedj a csavaron, ha szorulna a sín. Laza csavarok mellett told át párszor, majd húzd meg őket erővel, de ne teljesen. ● Fújj a sínekre WD-40-et, majd megint ülj bele, tologasd. Ha nem akad, akkor most már erővel húzd meg a csavarokat. |
|
Szerelési leírások > Utastér > A hátsó ülések ki-, és beszerelése
A hátsó ülések ki-, és visszaszerelése már sokkal egyszerűbb, mint az elsőké. Éljen! :D
Szerszámszükséglet:
> Lapos, keskeny csavarhúzó - feszegetéshez > 13-as csillagkulcs, vagy dugókulcs
Kiszerelés:
● Állítsd fel a hátsó ülést, és a jobb oldalon lévő sodronykábelt, ami az előrebukást akadályozza meg, szedd ki (1. kép). ● Ehhez az ülés alján lévő műanyag csatlakozást kell kipattintani a csavarhúzóval. A bóvdent először fel kell tolni, majd ki kell húzni. ● Ereszd vissza az ülést. ● Csavard ki a hátsó ülések elülső oldalánál a 2 db. 13-as, kúpos fejű anyát egy csillag-, vagy dugókulccsal (2. kép). ● Vedd ki az ülést, a rögzítő horogra figyelj, ne legyen beakadva a padlóba.
Visszaszerelés:
● Visszaszerelésnél a sínek jó csúszására (előtte fújd be WD-40-el) itt is figyelni kell, ezért: ● Az ülés elülső 2 db. 13-as, kúpos fejű csavarját csak ütközésig tekerd fel a csavarra, de még ne húzd meg. Érdemes kicsit befújkáni a csavarokat is, és az anyákat is WD-40-el. ● Állítsd fel az ülést, a biztonsági kábelt tedd a helyére, majd ereszd vissza. A kábel műanyag pöckét ne felejtsd el visszanyomni a lyukba! ● Amikor bekattant az ülésrögzítő horog a padlóba, akkor húzd meg a csavarokat. ● Próbáld meg tologatni, hogy mennyire megy könnyen. Ha jó, akkor húzd meg teljesen, ha nem, akkor: ● Lazíts a kúpos fejű anyákon, és így egyszer, vagy kétszer húzd az ülést teljesen hátra, majd told előre. Mindezt lassan, hogy a beállt sín ne mozduljon el. ● Húzd meg az anyákat, és próbáld ki a sínek csúszását. |
|
|
|
|
|
|
Szerelési leírások > Utastér > A kárpitok (szövet, műanyag) ki-, és visszapakolása
Nna, hát ez egy eléggé szivatós meló. Külön, CSAK a nagykárpitot ugyanis nem lehet kiszedni. Ki kell, hogy jöjjön az összes ülés... :p Amikre érdemes, és jó, ha odafigyelsz a szétbombázás alatt: a fekete, gomba alakú „műanyagcsavarok” törékenyek, és szeretnek elgurulni, elbújni ide-oda. Ha nincs meg az összes, akkor lötyögni fog pár dolog... És akkor vágjunk a közepébe. :D
Szerszámszükséglet:
> T20-as torx csavarhúzó > T40-es torx csavarhúzó > 10-es dugókulcs (sem a csillag, sem a villás nem jó!) > 13-as csillag-, vagy dugókulcs > Lapos csavarhúzó - feszegetéshez, kicsavaráshoz
Kiszerelés:
● Vedd ki az első üléseket (lásd: Az első ülések ki-, és beszerelése). ● Vedd ki a hátsó üléseket (lásd: A hátsó ülések ki-, és beszerelése). ● Csavard ki az első övek alsó vasán a csavart. T40-es kell neki (1. kép). ● Vedd ki a műanyag küszöbkárpitot. Az övfeszítőnél patentok fogják a kidomboruló részt, azzal kezd. A többi részét felemelve, majd az utastér belseje felé húzva kell kipattintani a műanyag patentokból. ● Vedd ki a pótkeréktakaró kárpit 2 db. műanyag csavarját, és az egyetlen patentot (2. kép). Le kell még feszegetni a hátsóülés-rögzítő alkatrészről a fekete borítást is. A patentok helyeit a zöld nyilak jelzik. ● Vedd ki a pótkeréktakaró kárpitot. Tipp: ha a pótkereket, és az emelőt is kiveszed, akkor még véletlenül se állj bele a mélyedésbe. Beszakadhat. Azt nem embersúlyra méretezték, főleg ha öreg kocsiról van szó, és rozsdás is azon a részen, akkor tuti, hogy ott lyuk lesz, ha beleállsz.
A csomagtér oldalsó világosszürke műanyag kárpitjait így tudod kivenni:
● Csavard ki a 2 db. T20-as csavart (3. kép). ● Emeld meg a felső borítást, de vigyázz, mert az elülső része patentos (4. kép, bekarikázva)! ● A biztonsági övet dugd ki a kis nyíláson, és a felső rész már le is jött, teljesen. A másik oldalon a felső részt ugyan így kell leszedni. ● Az oldalsó borítás levételéhez le kell szedni a hátsó övfeszítőket. T40-es csavarhúzó kell hozzá, az övfeszítő alatt van a csavar. A csavarra nagyon figyelj, az alátétnek ugyan ott kell majd lennie, visszaszerelésnél! (5. kép) (arra érdemes felkészülni, hogy az övfeszítő csavarja - érthető okok miatt - elég erősen van a karosszériába csavarva... Visszaszerelésnél ezt ne felejtsd el jóóól meghúzni!) ● Az oldalsó műanyag kárpit alulsó, a csomagtér-ajtó felőli végénél van egy fekete műanyag csavar. Azt tekerd ki. ● A műanyagot óvatosan kezd elválasztani a karosszériától. Kis patentokkal van rögzítve, ezek szerencsére nem pattannak el - a borítás viszont megtörhet, ezért inkább nyúlj alá, és úgy szedd le. A nagy domborulat közepén ragasztócsík van (6. kép - a helye kb. a bekarikázott részen van), ott nyúlj be a műanyag alá, és úgy válaszd le a fémről. Viszont erre is vigyázz, ne piszkolódjon be a ragasztó! Ne is szedd le, mindent hagyj ott, ahol van, nem baj, ha maradt a műanyagon egy kicsi. Ha nem fog tartani a visszarakás után a csík rendesen, akkor zörögni fog az egész.
A nagykárpit kivétele:
● A gáz-, és a fékpedál közt, ahol a kormányrúd megy ki a motortérbe, ott van egy háromszögre emlékeztető kis műanyag akármi (7. kép). Azt úgy vedd le, hogy a feléd eső része alá dugj egy csavarhúzót, és emelgesd. Azon a részen egy csavarra van rányomva. Ha ott elvált a rögzítéstől, akkor nyomd a motortér felé az egészet. A felső része ugyanis tolópatentos. :p A francik ugye precízek... :D ● A kuplungpedálnál, fent a sarokban is van egy kis gomba alakú műanyag csavar, per pillanat az nem kell oda. Vedd ki. ● A sebváltókar előtt lévő aprópénztartót feszítsd ki óvatosan egy lapos csavarhúzóval. Alatta találsz 2 db. 10-es anyát. Azokat szedd ki. Ha racsnis hajtókart használsz, akkor most egy toldórúd jól jön. ● Válaszd le a gumit a sebváltókar műanyag keretéről, és a kereten nyomd át a gumit. Így le tudod szedni a keretet a karról. ● Az ajtó vonalában lévő, világos műanyag patentok (amiben bal oldalon a vezetékek mennek, a jobb oldali meg üres) tartják mindkét oldalon a kárpit széleit. Bújtasd ki belőlük a szövetet. ● Kapcsolj 5-ösbe. Majd meglátod, hogy kell! :D ● A kárpitot most le kell valahogy erőszakolni a kézifékkarról. Emeld meg, majd told előre a kárpitot, markolj bele valahol a kar mögött. ● Ha a kéziféket megszabadítottad, akkor jön a sebváltókar. Kapcsolj 2-esbe. ;) ● Fordítsd ki a pedálok alól a kárpitot. ● Fordítsd ki az anyósülés előttit is. ● Huzigáld ki a műszerfal közepe alól a kárpitot (nincs ott rögzítve, ahhoz képest kiszedni nehéz, visszarakni meg nem), majd ● Emeld meg, és bújtasd ki belőle a sebváltókart. Fontos! Ha nem akarod, hogy a szövetkárpit tiszta gépzsír legyen, akkor tényleg kapcsolj kettesbe. Így ha figyelsz, akkor tuti nem fog hozzáérni a zsíros rész. ● Ha jól dolgoztál, akkor most már ki tudod venni az egész szőnyeget, úgy, ahogy van. :D
Visszapakolás:
Egyszerűbb, de pöcsölni kell, méghozzá elég sokat. A szövetkárpit nem mindegy, hogy hogyan van berakva, igazgatni kell. A lényeg az, hogy a kárpiton a lyukak jó helyen legyenek. Érdemes képeket csinálni akkor, amikor az ülések már nincsenek a kocsiban, de a szövet még igen. Visszanézve hasznos lehet. Nem írom le az egész folyamatot, végeredményképp ugyan az, mint a kiszedés, csak fordítva. Az ülések visszapakolása, és beállítása a vonatkozó részben olvasható. Viszont van egy-két dolog, amire figyelni kell (a visszarámolás sorrendjében):
● Amikor a sebváltókaron bújtatod vissza a kárpitot, figyelj, hogy a váltó 2-esben legyen (ha frissen sikáltad ki a szőnyeget, akkor nem jó, ha rögtön egy merő zsír lesz). ● Először csak bújtasd át a kart, de ne nyomd le a lemezig a szövetet! Az első a műszerfal közepének az alja... Oda nyomkodd be nagyjából, és ha gyűrődés, akadás nélkül bent van a nagyja, akkor nyomd a sebváltókarnál a földig. ● A kézifékkarnál is figyelj, a váltó ötösben legyen! Arra is figyelj, hogy a műszerfal alól ne jöjjön ki a kárpit, amikor a kézifékkarnál próbálod a helyére rakni. ● A kézifékkar-visszajelző vezetékére is vigyázz, ne húzd le, mert ha nem veszed észre, akkor vagy szedheted majd szét az egészet megint, vagy nélküle fogsz járni. ● A pedáloknál, és az anyós lába előtti kárpitrész csak azután kerüljön a helyére, ha a karoknál a szőnyeg passzol (kivételnél azt kellett először kibányászni, most ő marad utoljára. Gyenge láncszem... :D ). ● Az ajtónál lévő kis műanyagokba úgy bújtasd vissza a szőnyeget, hogy nagyjából egy szintben legyen mindkét oldalon. ● Az övfeszítő alátéte ugyan úgy kerüljön vissza, ahogy volt, és erősen húzd meg! (apu mondta egyszer, amikor megkérdeztem, hogy „Nade mennyire erősen?! - Olyan erősen, hogy összesz*rd magad!” :D Tényleg erősen húzd meg, ha az kilazul, akkor ki is törhet az egész ütközéskor. És ha valaki van hátul, akkor... :/ ) ● A csomagtérben az oldalsó nagy műanyagok ragasztócsíkjait nyomkodd rá a karosszériára, miután a helyére raktad. ● A biztonsági öveket vissza kell bújtatni az oldalsó műanyag fedőlapjának a nyílásába. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|